کلاهبرداری پیامکی

همراستا با توسعه خدمات بانکی مبتنی بر خدمات بانکداری الکترونیک، روش های کلاهبرداری و سوء استفاده از دارندگان حساب ها و کارت های بانکی نیز متنوع تر و پیچیده تر شده است.

به گزارش ایبِنا از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، این روزها و همراستا با توسعه خدمات بانکداری الکترونیک، شیادان و کلاهبرداران به روش های گوناگون و متنوع، اطلاعات ارزشمند بانکی مشتریان را به سرقت برده و اقدام به کلاهبرداری و خالی کردن حساب های آن ها می کنند.

کلاهبرداران از طریق ارسال ایمیل و پیامک، ربات های متعدد تلگرامی، صفحات جعلی پرداخت و یا با به دام انداختن افراد سالمند کم سوادی که قصد برداشت وجه از دستگاه خودپرداز را دارند، نیات سوء خود را عملیاتی می سازند.

از این رو، ضرورت دارد مشتریان نظام بانکی از طریق به کارگیری روش های کاربردی مقابله با فیشینگ و کلاهبرداری اینترنتی همچون استفاده از رمز یکبار مصرف، نوشتن نشانی صفحات مورد نظر به صورت مستقیم در مرورگر، بازنکردن لینک های ارسال شده توسط افراد ناشناس و همچنین درگاه پرداخت پی پینگ (pay ping) به عنوان پرداخت یار رسمی بانک مرکزی ج.ا.ا مانع به ثمر نشستن نیات سوء آن ها شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =