09 دی 1399 - 12:22

امضای قرارداد ساخت کارخانه دوم کنسانتره سنگ آهن اُپال پارسیان

قرارداد ساخت کارخانه دوم تولید کنسانتره سنگ آهن اُپال پارسیان، با حضور مدیرعامل بانک پارسیان و رئیس هیات عامل ایمیدرو امضا و مبادله شد.
کد خبر : ۱۲۰۸۷۳
بانک پارسیان

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک پارسیان، دکترکورش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان درمراسم امضای این قرارداد، با بیان اینکه سیاست بانک پارسیان همواره در جهت تحقق جهش تولید، تقویت اقتصاد مقاومتی، حمایت از فعالیت های مولد و اشتغال پایدار بوده است، گفت: محرومیت زدایی و توجه به مناطقی که از توسعه و پیشرفت کمتری برخوردار هستند از اولویت های بانک پارسیان است و این بانک توسعه مناطق مرزی وکم برخوردار از جمله سنگان را همواره مدنظر داشته و سرمایه گذاری در این طرح نیز در همین راستا انجام می شود.

مهندس وجیه اله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو در این مراسم که با حضور سهامداران، ‌کارفرمایان و پیمانکار طرح برگزار شد، گفت: احداث دومین کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن اپال پارسیان، گام مهمی در جهت کاهش محرومیت،‌ توسعه صنایع معدنی،‌ افزایش اشتغال و درآمدزایی در منطقه سنگان است.

وی با بیان اینکه این طرح زمینه سرعت گرفتن فعالیت های معدنی و مشارکت بخش خصوصی را فراهم می کند، ‌ادامه داد: اجرای این پروژه یکی از روش هایی است که به هدایت نقدینگی جامعه به سمت فعالیت های تولیدی و مولد کمک شایانی می کند.

پیش بینی راه اندازی زودتر از موعد

مسعود سمیعی نژاد مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری پارسیان نیز اظهار داشت: با اجرای این طرح کارخانه دوم کنسانتره سنگ آهن اپال پارسیان به ظرفیت تولید ۲.۴ میلیون تن ساخته خواهد شد. وی میزان سرمایه گذاری طرح را معادل ۱۴۵ میلیون یورو اعلام کرد و گفت: حدود ۸۰ درصد طراحی کارخانه دوم، مشابه کارخانه نخست اپال پارسیان در سنگان است. به گفته سمیعی نژاد به سبب آماده بودن شرایط و مقدمات، بخشی از امور طرح انجام شده و پیش بینی می شود زودتر از موعد مقرر راه اندازی شود. طبق قرارداد طرح فوق در مدت ۲۹ ماه ساخته خواهد شد.

نخستین کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن از مجتمع معدنی سنگان در سال ۹۲ با ظرفیت تولید ۲.۶ میلیون تنی از سوی ایمیدرو راه اندازی و دو سال بعد به شرکت اپال پارسیان (وابسته به سرمایه گذاری بانک پارسیان) واگذار شد. اکنون کارخانه دوم با ظرفیت تولید ۲.۴ میلیون تن، با مشارکت ۶۰درصدی سرمایه گذاری پارسیان و ۴۰درصدی ایمیدرو در آستانه عملیات اجرایی قرار دارد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر