30 شهريور 1400 - 10:54

وضعیت بازارهای مالی جهان در ۳۰ شهریور

آخرین قیمت نفت، طلا، ارز، ارزهای رمزنگاری شده و سهام‌های وال استریت و بازار سهام آسیا و اقیانوسیه در معاملات امروز مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : ۱۲۷۰۴۶
بازار مالی روز

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، تغییرات بازارهای جهانی حاکی از افزایش قیمت نفت و نوسان ارزش سهام ها در بازار آسیا و کاهش ارزش سهام ها در وال استریت، ثبات قیمت طلای جهانی و نوسان قیمت ها در بازار ارزهای رمزنگاری شده است که شرح آن در ذیل آمده است:



  • قیمت نفت:                                                                                                                                                                                                                                                                                             


قیمت نفت در معاملات آسیا بالاتر بود و معاملات آتی نفت خام برنت با ۰.۸۵ درصد افزایش به ۷۴.۵۵ دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام آمریکا ۰.۹۸ درصد افزایش یافت و به ۷۰.۹۸ دلار در هر بشکه رسید.



  • بازار سهام آسیا:


در معاملات روز سه شنبه سهام های آسیا و اقیانوسیه نوسان داشتند در حالی که سرمایه گذاران همچنان بر وضعیت China Ever Grande Group نظارت داشتند. سهام های ژاپن پس از تعطیلات دوشنبه و بازگشت به معاملات کاهش یافت. شاخص نیک کی ۲۲۵ در معاملات بعد از ظهر ۱.۷۹ درصد کاهش یافت و شاخص تاپیکس ۱.۵۱ درصد کاهش یافت. شاخص هنگ سنگ در هنگ کنگ که روز دوشنبه با ترس سرمایه گذاران از وضعیت اورگراند، بیش از ۳ درصد کاهش یافت. سهام های China Ever Grande Group، ۳.۵۱ درصد کاهش یافت، در حالی که شاخص Hang Seng Properties ۱.۵۹ درصد افزایش یافت و تا حدی از ضررهای روز دوشنبه برگشت.روز سه شنبه رویترز به نقل از رسانه های محلی گزارش داد که رئیس اورگراند سعی کرده به بازارها را اطمینان دهد که این شرکت مسئولیت های خود را در قبال خریداران املاک، سرمایه گذاران، شرکا و موسسات مالی انجام خواهد داد. در استرالیا، اس اند پی/ ای اس اکس۲۰۰، ۰.۱۵ درصد پیشرفت کرد. ام اس سی آی، گسترده ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه ۰.۱۸ درصد پایین تر معامله شد. روز سه شنبه بازارهای چین و کره جنوبی به دلیل تعطیلات بسته هستند.



  • وال استریت


طی شب گذشته، اس اند پی ۵۰۰ بدترین روز خود را از ماه می مشاهده کرد و ۱.۷ درصد کاهش یافت و به ۴۳۵۷.۷۳ رسید. داوجونز با ۶۱۴.۴۱ واحد کاهش به ۳۳۹۷۰.۴۷ واحد رسید و نزداک با ۲.۱۹ درصد کاهش به ۱۴۷۱۳.۹۰ واحد رسید.



  • ارزها


شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از همتایان خود، پس از صعود در اواخر هفته گذشته، در سطح ۹۳.۲۰۱ قرار گرفت. ین ژاپن در ۱۰۹.۵۹ در هر دلار معامله شد. دلار استرالیا پس از کاهش در هفته گذشته، در ۰.۷۲۷۲ دلار تغییر قیمت داد.



  • قیمت جهانی طلا


روز دوشنبه طلا در حالی افزایش یافت که نگرانی از پرداخت بدهی گروه املاک چینی Evergrande باعث جهشی در دارایی های امن شد، اما این رشد با افزایش ارزش دلار در آستانه جلسه سیاست گذاری فدرال رزرو آمریکا محدود شد. طلای اسپات با ۰.۵ درصد افزایش به ۱۷۶۲ دلار و ۶۶ سنت در هر اونس رسید. معاملات آتی طلای آمریکا با ۰.۸ درصد افزایش به ۱۷۶۵.۴۰ دلار رسید. به گفته یک مقام مسیول: سرمایه گذاران به سرعت به اوراق قرضه هجوم آورده در حالی که نگرانی از رشد اورگراند در پیش فرض وجود دارد و باعث کاهش سود اوراق و در پی آن کمک به وضعیت طلا شده است. مردم نسبت به آنچه در چین اتفاق می افتد واکنش نشان می دهند اما جلسه این هفته فدرال رزرو نیز مهم است. هر چیزی که نشان دهنده کاهش زودتر سیاست مالی باشد، مورد اجماع نخواهد بود و این به معنای تصحیح چشمگیر قیمت طلا خواهد بود.


طلا به عنوان حفاظی در برابر تورم و کاهش ارزش پول در نظر گرفته می شود که احتمالاً در نتیجه محرک های گسترده است. از این رو یک حرکت تند و سختگیرانه از سوی فدرال رزرو، جذابیت طلا را کاهش می دهد، در حالی که افزایش نرخ بهره، هزینه نگهداری دارایی های بدون سود را نیز افزایش می دهد. قیمت هر اونس نقره ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۲۲.۲۳ دلار رسید که پایین ترین سطح از نوامبر ۲۰۲۰ است. هر اونس پلاتین ۳.۵ درصد کاهش یافت و به ۹۰۸.۵۲ دلار رسید، در حالی که پالادیوم با ۶.۴ درصد کاهش معادل بیشترین مقدار از اواسط ژوئن، به ۱۸۸۸.۲۴ دلار رسید.



  • بازار ارزهای رمزنگاری شده


در بازار ارزهای رمزنگاری شده همزمان با سقوط دارایی های پرریسک در سطح جهان، بیت کوین تا ۱۰ درصد کاهش یافت. روز دوشنبه قیمت بیت کوین به شدت کاهش یافت در حالی که سرمایه گذاران در پی کاهش بازارهای سهام جهانی، ریسک خود را کاهش دادند. در ساعت ۱۱:۱۳ صبح به وقت تهران، قیمت بیت کوین با ۱.۴۹ درصد کاهش به ۴۲۹۰۵.۱۷ دلار رسید و اتریوم با  ۰.۰۳ درصد افزایش به  ۳۰۳۸.۷۲ دلار رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر