خلاصه وضعیت بازارهای مالی جهان دهم آذرماه

آخرین قیمت ارز، قیمت طلا، سهام‌های بازار آسیا و اقیانوسیه و وال استریت و ارزهای رمزنگاری شده در معاملات امروز مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : ۱۲۸۶۴۹
بازار مالی

به گزارش ایبِنا به نقل ازسی ان بی سی، تغییرات بازارهای جهانی حاکی از افزایش ارزش سهام ها در بازار آسیا و کاهش ارزش سهام ها در وال استریت، شناوربودن قیمت جهانی طلا در محدوده قیمتی یک ماهه اخیر و نوسان در بازار ارزهای رمزنگاری شده است که شرح آن در ذیل آمده است:



  •  ارزش سهام‌های آسیا و اقیانوسیه افزایش یافت


روز چهارشنبه بازارهای بزرگ آسیا واقیانوسیه پس از ضررهای روز قبل که ناشی از عدم اطمینان دوباره از سویه اومیکرون بود، افزایش ارزش داشتند. کاسپای کره جنوبی پس از افت بیش از ۲ درصدی روز سه شنبه، ۲.۱۷ درصد رشد کرد.شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ نیز با افزایش ۱.۴ درصدی پس از افت روز قبل، رشد داشت. سهام های چین نوسان داشتند، کامپوزیت شانگهای ۰.۱۱ درصد افزایش یافت و شنژن ۰.۲۶۷ درصد کاهش یافت.نیک کی ۲۲۵ ژاپن با افزایش ۰.۸۴ درصدی، پس از چندین زیان، بهبود یافت. شاخص تاپیکس ۰.۷۴ درصد رشد کرد. در جنوب شرقی آسیا، شاخص استریت تایمز در سنگاپور ۱.۲۹ درصد افزایش یافت. شاخص اس اند پی/ای اس اکس ۲۰۰ در استرالیا ۰.۱۸ درصد کاهش یافت. داده های رسمی چهارشنبه نشان داد که اقتصاد استرالیا در سه ماهه سپتامبر ۱.۹ درصد انقباض داشته است. به گزارش رویترز، این بالاتر از پیش بینی های بازار برای کاهش ۲.۷ درصدی بود. ام اس سی آی، جامع ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ۱.۳ درصد افزایش یافت.


روز چهارشنبه، یک نظرسنجی نشان داد که فعالیت کارخانه‌های چینی در ماه نوامبر کاهش یافته و PMI تولید Caixin/Markit در آن ماه به ۴۹.۹ رسیده که نسبت به خوانش ماه اکتبر۵۰.۶ کاهش یافت.



  • وال استریت قرمزپوش شد


سهام های ایالت متحده آمریکا با ترس از نوع اومیکرون کرونا یک شبه افت کرد و اس اند پی ۵۰۰ با افت ۱.۹ درصدی به ۴۵۶۷ رسید. داوجونز نیز با ۶۵۲.۲۲ واحد سقوط به ۳۴۴۸۳.۷۲ واحد رسید و نزداک با ۱.۵۵ درصد کاهش به ۱۵۵۳۷.۶۹ واحد رسید. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا، گفت که این بانک مرکزی در نشست دسامبر خود درباره تسریع کاهش خرید اوراق بحث خواهد کرد.



  • بازار ارز


شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از همتایان خود، پس از افت اخیر در ۹۵.۹۳۳ قرار گرفت. ین ژاپن پس از تضعیف اخیر با ۱۱۳.۴۶ در هر دلار معامله شد. دلار استرالیا در ۰.۷۱۶۳ دلار قرار گرفت.



  • قیمت طلای جهانی در محدوده قیمتی یک ماهه خود شناور ماند


با اظهارات تند رئیس فدرال رزرو، طلا با اندکی افزایش در بازه قیمتی یک ماهه خود شناور ماند.پس از اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا گفت که این بانک مرکزی زودتر درباره پایان دادن به خرید اوراق قرضه خود بحث خواهد کرد، قیمت طلا روز چهارشنبه اندکی افزایش یافت و نزدیک به پایین‌ترین سطح قیمت یک ماهه خود قرار گرفت. هر اونس طلا تا ساعت ۵:۴۱ صبح به وقت تهران با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۷۷۵.۸۵ دلار رسید که تنها ۲ دلار با آخرین قیمت روز سه شنبه که پایین ترین قیمت از ۴ نوامبر بود، اختلاف داشت. معاملات آتی طلای آمریکا در ۱۷۷۶ دلار و ۶۰ سنت ثابت بود. با وجود دردسرهای تازه سویه اومیکرون، سازمان بهداشت جهانی به کشورها هشدار داد که ممنوعیت سفر را اعمال نکنند، زیرا دولت‌ها و دانشمندان در تلاش هستند تا تعیین کنند واکسن‌های فعلی تا چه اندازه در برابر این سویه ویروس محافظت می‌کنند. هر اونس نقره با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۲.۷۳ دلار رسید. پلاتین با ۰.۷ درصد افزایش به ۹۴۰.۴۸ دلار رسید، در حالی که پالادیوم با ۱ درصد افزایش به ۱۷۵۶.۱۹ دلار رسید.



  • کاهش قیمت بیت کوین و افزایش قیمت اتریوم


در بازار ارزهای رمزنگاری شده امروز قبل از ظهر ساعت ۱۱:۳۲ به وقت تهران، قیمت بیت کوین با کاهش ۰.۵۲ درصدی به ۵۷۱۲۵.۱۸ دلار و اتریوم با افزایش ۲.۴۷  درصدی به ۴۷۶۴.۸۵ دلار بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر