13 دی 1400 - 09:18
مدیرعامل بانک مسکن:

تامین مالی زنجیره‌ای باعث شفافیت تخصیص منابع می‌شود

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به آمادگی زیرساخت‌های این بانک برای اجرای طرح تامین مالی زنجیره‌ای، گفت: اجرای این طرح باعث شفافیت و افزایش نظارت بر تخصیص منابع می‌شود.
کد خبر : ۱۲۹۴۴۵
محمود شایان

به گزارش ایبِنا، محمود شایان درباره مشارکت بانک مسکن در طرح تامین مالی زنجیره‌ای گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت صمت و ۷ بانک منعقد شد که از این پس به جای فاکتور کاغذی، صورت حساب الکترونیکی از طریق سامانه جامع تجارت الکترونیک صادر می‌شود.


شایان تصریح کرد: این طرح باعث می‌شود که هم شفافیت فعالیت‌ها بالا رود و هم برای تامین منابع، تسهیلات کمتری به یک کالا اختصاص پیدا بکند و توزیع منابع عادلانه‌تر شود زیرا در طرح زنجیره تامین به جای اینکه چند بار به یک مرکز صنعتی توسط چندین بخش مهم صنعتی اعتبار تخصیص داده شود یک بار این تخصیص صورت می‌گیرد.


وی افزود: اجرای این طرح باعث می‌شود که هم قیمت کالاها شفاف‌تر شود و هم نظارت بیشتری صورت گیرد که تسهیلات مضاعفی به یک کالا پرداخت نشود و نظام عادلانه‌تری شکل بگیرد.


مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به اقدامات این بانک برای اجرای طرح زنجیره تامین مالی گفت: زیرساخت‌های لازم برای این طرح از سوی بانک مسکن ایجاد شده و الکترونیکی شدن صورت حساب و معاملات و مجوزهایی که توسط بانک مرکزی ارائه می‌شود اتفاق خوبی است که امیدواریم باعث رشد و شکوفایی اقتصاد کشورمان بشود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر