13 دی 1400 - 12:12

اولین تامین مالی زنجیره‌ای توسط بانک صنعت و معدن انجام شد

اولین تامین مالی در نظام بانکی با روش تامین مالی زنجیره‌ای توسط بانک صنعت و معدن بر اساس استعلام فاکتور الکترونیک و در قالب تفاهم‌نامه با وزارت صمت برای تأمین‌کنندگان گروه خودروسازی سایپا انجام شد.
کد خبر : ۱۲۹۴۵۹
لوگوی بانک صنعت و معدن

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، این بانک، اولین بانک در کشور است که تامین مالی به شیوه تامین مالی زنجیره ای (SCF) را با امضای تفاهم نامه ای مبنی بر تامین مالی زنجیره ای و استعلام صورتحساب الکترونیکی آغاز کرده است.


در این روش، تامین مالی بنگاه ها به صورت پیوسته و در طول زنجیره تأمین مبتنی بر جریان واقعی کالاها انجام می شود.


این تفاهم نامه همکاری به منظور تامین مالی زنجیره ای با توجه به سیاست های ابلاغی وزارت صمت و به عنوان یکی از راهبردهای اصلی تامین مالی برای تامین کنندگان گروه خودروسازی سایپا به مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال (بدون افزایش حد اعتباری فعلی) برای دو زنجیره منعقد شد و مرحله اول آن به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال در تاریخ ۱ دی ۱۴۰۰ به انجام رسید و مرحله دوم به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال با گروه سایپا در حال برنامه‌ریزی است.


گفتنی است، این بانک در نظر دارد در راستای اجرای دستورالعمل های ابلاغی بانک مرکزی ج.ا.ا با استفاده از ابزار برات الکترونیک و سایر ابزارها، امکان استفاده تامین زنجیره ای را به صورت گسترده تری فراهم کند. 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر