25 دی 1400 - 09:19

مبالغ تراکنش‌های کارتخوان، اینترنتی و موبایلی چقدر است؟

جدیدترین گزارش شاپرک نشان می‌دهد در آذرماه امسال تغییرات دامنه نوسان مبلغی تراکنش‌ها با ابزار پذیرش موبایلی، شرایط کاملا متفاوتی با ابزار پذیرش اینترنتی و کارتخوان فروشگاهی داشته است.
کد خبر : ۱۲۹۷۲۷
تراکنش

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ بسیاری از مردم در طول شبانه روز از طریق کارتخوان فروشگاهی اقدام به خرید و فروش کالا و خدمات می‌کنند. یکی از آمارهای قابل تأمل که در گزارش اخیر شاپرک قابل مشاهده است، میزان پراکندگی مبلغی تراکنش‌ها از طریق ابزارهای کارتخوان فروشگاهی، موبایلی و اینترنتی به عنوان سه ابزار پذیرش شبکه است.


بر این اساس در گزارش آذرماه شاپرک، ابتدا به تقسیم بندی دامنه مبلغی تراکنش‌های زیر پرداخته شده است؛


۱- زیر ۵۰,۰۰۰ ریال


۲- بین ۵۰,۰۰۱ تا ۲۵۰,۰۰۰ ریال


۳- بالای ۲۵۰,۰۰۰ ریال


درصد تعداد تراکنش ها با استفاده از ابزار کارتخوان


در ادامه آمار منتشر شده، با اشاره به سهم  ۴.۶۱ درصدی تراکنش‌های مانده گیری از کل تراکنش‌های ابزار کارتخوان فروشگاهی تاکید شده است: در آخرین ماه پاییز امسال، بیشترین تعداد تراکنش‌های ابزار کارتخوان فروشگاهی دارای مبلغی بین ۵۰,۰۰۱ تا ۱۵۰,۰۰۰ ریال بوده است.


همچنین ۱۲.۲۲ درصد تعداد تراکنش‌های ابزار کارت خوان فروشگاهی، مبلغ زیر ۵۰,۰۰۰ ریال را داشته‌اند. ۳۴.۲۳ درصد تراکنش‌های ابزار کارتخوان فروشگاهی نیز در بازه مبلغی ۵۰,۰۰۱  تا ۲۵۰,۰۰۰ ریال بوده‌اند و در نهایت ۴۸.۹۴ درصد تراکنش‌ها با مبلغ بالای ۲۵۰,۰۰۰ ریال انجام گرفته‌اند.


بیشترین تعداد تراکنش کارتخوان برای کدام بازه مبلغی است؟


اما در بخش دیگر این گزارش به تعداد تراکنش‌های کارتخوان در بازه های بالا، پرداخته است. به گونه ای که در آذرماه ۱۴۰۰ تعداد تراکنش‌های با مبلغ زیر ۵۰,۰۰۰ ریال در ابزار کارتخوان فروشگاهی برابر با ۳۶۲,۰۷۲,۱۳۵ عدد تراکنش بوده است.


همچنین تعداد تراکنش‌های با مبلغ بین ۵۰,۰۰۱ ریال و ۲۵۰,۰۰۰ ریال برابر با ۱,۰۱۴,۰۶۶,۸۰۴ عدد تراکنش بوده و کل تعداد تراکنش‌های با مبلغ بالای ۲۵۰,۰۰۱ ریال برابر با ۱,۴۴۹,۸۴۸,۸۹۱ عدد تراکنش می‌باشد.


با توجه به نمودار دامنه مبلغی ابزار کارتخوان فروشگاهی می‌توان بیان نمود که نزدیک به ۹۱۱۷ درصد تراکنش‌های ابزار پذیرش کارتخوان فروشگاهی دارای مبلغ کمتر از ۵ میلیون ریال می‌باشد.



وضعیت دامنه مبلغی تراکنش های ابزار پذیرش اینترنتی


بر اساس این گزارش، بررسی اطلاعات منتشر شده توسط شاپرک نشان می دهد در آذرماه امسال بیشترین تعداد تراکنش ها انجام شده توسط ابزار پذیرش اینترنتی، در بازه ۲۵۰,۰۰۱ تا ۵۰۰,۰۰۰ ریال قرار گرفته اند و این بازه ۱۷.۴۸ درصد از کل تراکنش ها را در بر می گیرد. در این ابزار پذیرش حدود ۵۷.۰۵ درصد کل تراکنشها دارای مبلغ کمتر از ۲۵۰,۰۰۰ هزار ریال هستند.



دامنه مبلغی تراکنشهای ابزار پذیرش موبایلی چگونه است؟


علاوه بر تراکنش هاش کارتخوان و اینترنتی، بخش دیگری از تراکنش ها با ابزار موبایلی انجام می شود که در این ابزار پذیرش نیز بررسی تغییرات دامنه نوسان مبلغی تراکنش ها، نشان می دهد در آذرماه امسال، شرایط کاملا متفاوت با ابزار پذیرش اینترنتی و کارتخوان فروشگاهی بوده است؛ به گونه ای که ۲۸.۵۸ درصد مجموع تراکنش ها دارای مبلغ کمتر از ۲۰,۰۰۰ ریال و ۵۱.۵۶ درصد تراکنش ها نیز دارای مبلغ کمتر از ۵۰,۰۰۰ ریال بوده اند.


بر اساس این گزارش، با توجه با استفاده عموم جامعه از کارتهای شارژ با مبلغ در حدود ۵۰,۰۰۰ ریالی و همچنین اقبال فراوان ابزار پذیرش موبایلی به منظور تهیه کارت های شارژ اپراتورهای مختلف، می توان حضور حداکثری تراکنش های موبایلی در دامنه مبلغی کمتر از ۵۰,۰۰۰ ریال را توجیه نمود.



برچسب ها: شاپرک تراکنش
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر