28 ارديبهشت 1401 - 15:15
جروم پاول:

فدرال رزرو از افزایش مجدد نرخ بهره تا کاهش تورم حمایت می‌کند

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت تا زمانی که قیمت‌ها به سطح مناسب بازگردد، از افزایش نرخ بهره حمایت خواهد کرد.
کد خبر : ۱۳۲۷۷۷
فدرال رزرو

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، بر عزم خود برای کاهش نرخ تورم تاکید کرد و گفت که او روز سه شنبه از افزایش نرخ بهره حمایت خواهد کرد تا زمانی که قیمت ها به سطح سالم بازگردد. رئیس بانک مرکزی در مصاحبه‌ای مستقیم با وال استریت ژورنال گفت: اگر این امر مستلزم فراتر رفتن از سطوح عادی و قابل درک باشد، ما در انجام آن تردید نخواهیم کرد. ما تا زمانی با این روند به پیش می‌رویم که احساس کنیم در جایی هستیم که شرایط مالی در جای مناسبی قرار دارد و تورم در حال کاهش است. هیچ تردیدی در این مورد وجود نخواهد داشت.


در اوایل این ماه، فدرال رزرو نرخ استقراض را نیم درصد افزایش داد که دومین افزایش در سال ۲۰۲۲ است، در حالی که تورم به بالاترین حد خود در ۴۰ سال گذشته رسیده است. پاول گفت که به دنبال این افزایش، تا زمانی که شرایط اقتصادی مشابه وضعیت فعلی باقی بماند، احتمالاً بعد از این هم افزایش‌های مشابه و معادل ۵۰ واحد پایه رخ خواهد داد.  روز سه‌شنبه، او تعهد خود برای رساندن تورم به هدف ۲ درصدی فدرال رزرو تکرار کرد و هشدار داد که ممکن است این کار آسان نباشد و به قیمت نرخ بیکاری ۳.۶ درصدی تمام شود که کمی بالاتر از رکورد اواخر دهه ۱۹۶۰ است.


او گفت: اگر بیکاری چند بار هم افزایش یابد، همچنان بازار کار قوی خواهید داشت. من می‌توانم بگویم تعدادی مسیر قابل قبول برای فراغت ملایم از این تورم همانطور که گفتم وجود دارد. کار ما  تلاش برای رسیدن به آن مرحله است. رشد اقتصادی ایالات متحده در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ با سرعت ۱.۴ درصد کاهش یافت که عمدتاً به دلیل محدودیت‌های موجود در عرضه، گسترش سویه اومیکرون کووید و جنگ در اوکراین بود.


 با این حال، سیاست پولی شدیدتر بر نگرانی‌ها در مورد رکود بیشتر افزوده و باعث فروش فزاینده در وال استریت شده است. علاوه بر ۷۵ واحد پایه افزایش نرخ بهره، فدرال رزرو همچنین برنامه خرید ماهانه اوراق قرضه خود را به عنوان تسهیل کمی، متوقف کرده و از ماه آینده بخشی از ترازنامه ۹ تریلیون دلاری آن ریزش خواهد کرد. پاول گفت که او همچنان امیدوار است که فدرال رزرو بتواند به اهداف تورمی خود بدون آسیب رساندن به اقتصاد دست پیدا کند.


اگر بیکاری چند مرتبه هم افزایش یابد، همچنان بازار کار قوی خواهید داشت. من می توانم بگویم تعدادی مسیر قابل قبول برای یک فرود ملایم همانطور که گفتم وجود دارد. کار ما تلاش برای رسیدن به آن نقطه است. او افزود که بازگرداندن ثبات قیمت‌ها کمی دردسر ایجاد می کند اما گفت که بازار می بایست با بیکاری پایین و دستمزدهای بالاتر قوی بماند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر