31 ارديبهشت 1401 - 15:17
در سال ۱۴۰۰ محقق شد

تامین مالی ۵ هزار بنگاه تولیدی کوچک و متوسط

 ۵ هزار و ۴۱۰ بنگاه تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت بالای ۶۰ درصد، از تسهیلات تامین مالی در قالب پروژه رونق تولید در سال ۱۴۰۰ بهره‌مند شدند.
کد خبر : ۱۳۲۸۵۴
تولید

به گزارش ایبِنا؛ براساس آخرین گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت از وضعیت تولید در سال ۱۴۰۰، مجموع تسهیلات پرداختی به این واحدهای تولیدی ۲۴۰ هزار و ۳۱۴ میلیارد ریال بوده است.


براساس این گزارش، سال گذشته، در مجموع ۱۷ هزار و ۱۵۸ بنگاه تولیدی برای دریافت تسهیلات در قالب طرح رونق تولید و در راستای اقتصاد مقاومتی ثبت کرده بودند که از این تعداد تنها ۹ هزار و ۵۰۰ بنگاه تولیدی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.


همچنین، مجموع اعتبار در نظر گرفته شده برای ۹ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی ۵۵۷ هزار و ۸۹۷ میلیارد ریال بوده که از این میزان تنها ۲۴۰ هزار و ۳۱۴ میلیارد ریال به ۵۴۱۰ بنگاه تولیدی و طرح نیمه تمام اختصاص یافته است.
 




این آمار در مقایسه با سال ۱۳۹۹ در بخش تعداد ثبت نام کنندگان دریافت تسهیلات مالی رشد ۱۳ درصدی و در بخش تعداد تسهیلات پرداختی رشد ۷.۳ درصدی را تجربه کرده است.
 
* بهره مندی ۱۸۶ بنگاه تولیدی از تسهیلات برنامه تولید و اشتغال
 
همچنین، براساس گزارش سالانه وزارت صنعت، معدن و تجارت در بازه زمانی ۲۴ آبان تا پایان اسفند ۱۴۰۰، ۵ هزار و ۴۲ بنگاه برای دریافت تسهیلات تولید و اشتغال در قالب تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۱۳۴۰ بنگاه برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند و در مجموع ۱۸۶ بنگاه توانستند ۲۰ هزار و ۲۵۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت کنند.




ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر