گزارش شوکه‌کننده بلومبرگ

تلاش ترامپ برای نجات شریک بابک زنجانی!

شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی تکان دهنده از تلاش غیر قانونی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای کمک به پرونده رضا ضراب، متهم دوتابعیتی ایران و ترک و از شریکان اصلی بابک زنجانی خبر داد.
کد خبر : ۱۰۶۶۶۰
ترامپ

به گزارش ایبنا، بلومبرگ نوشت: در جریان یک جلسه در دفتر ریاست جمهوری در کاخ سفید در سال ۲۰۱۷، رییس جمهور آمریکا از رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه وقت این کشور خواسته است تا کمک کند پرونده رضا ضراب که از موکلان رودی جولیانی ـ  از دوستان نزدیک ترامپ و حامیان جدی وی ـ بوده را در دستگاه قضایی آمریکا مختومه کند.


سه نفر از افراد مطلع دولت آمریکا در گفت وگو با بلومبرگ این موضوع را تایید کرده اند. براساس گزارش موجود، تیلرسون در آن زمان اعلام می ‌کند که چنین کاری نخواهد کرد چرا که این کار دخالت در امر تحقیقات محسوب می شود و سایر افراد حاضر در جلسه نیز از درخواست ترامپ شوکه شده اند.


جولیانی که از حامیان قدیمی ترامپ محسوب می‌شود اکنون وکیل شخصی رییس جمهور است ولی آن زمان چنین سمتی نداشت. پس از این جلسه تیلرسون به رییس وقت بخش اداری کاخ سفید می گوید که چیزی که ترامپ درخواست کرده غیر قانونی است و او با این تصمیم مخالفت کرده است.


موکل جولیانی در آن زمان رضا ضراب، تاجر طلا بود که توسط دادستانی نیویورک به تلاش برای دور زدن تحریم‌های آمریکا متهم شده بود.


جولیانی در این زمینه در گفتوگوی اولش با بلومبرگ گفت که موضوع پرونده ضراب را با ترامپ مطرح نکرده بوده است اما بعدتر عقب نشینی کرد و گفت: "فرض کنید که من در این مورد با ترامپ حرف زده باشم... خب که چه؟ " وی افزود: من در آن زمان یک وکیل خصوصی بودم. وی در پاسخ به این سئوال که آیا با تیلرسون در این مورد صحبت کرده است؟ گفت: شما حق ندارید چنین سئوالی بپرسید.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر