26 آذر 1398 - 09:22
شهردار تهران مطرح کرد؛

نیاز به دو هزار واگن مترو داریم

شهردار تهران با بیان اینکه برای خطوط موجود و فعال متروی تهران نیاز به دو هزار واگن جدید داریم، خواستار استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه شد.
کد خبر : ۱۰۹۷۸۰
پیروز حناچی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، پیروز حناچی صبح امروز (سه شنبه) و در نشست هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به مشکلات متروی تهران اظهارداشت: هر ماه یک ایستگاه مترو را می توانیم به ایستگاه های موجود اضافه کنیم و زیرساخت های آن فراهم است، ولی دو هزار واگن مترو کم داریم تا اینکه بتوانیم سر فاصله خطوط موجود را به ٢.٥ دقیقه برسانیم.


وی افزود: دو سوم واگن های مترو در داخل کشور تولید می شود ولی مشکلات ارزی و تامین مالی و منابع باعث شده در این زمینه مشکل داشته باشیم. شهردار تهران تصریح کرد: تلاش کرده ایم تا از طریق انتشار اوراق کمبودهای واگن در متروی تهران را حل کنیم و تا حدودی نیز این اقدام را انجام داده ایم، ولی قصد داریم از ظرفیت های بخش خصوصی نیز استفاده کنیم.


حناچی آلودگی هوا را خطری جدی برای شهر تهران توصیف کرد و افزود: این آلودگی ناشی از تمرکز در تهران است و علاوه بر کاهش آلاینده ها نباید به تمرکز در تهران دامن بزنین و در این زمینه به یک پارادایم شیفت نیازمند هستیم.


شهردار تهران تصریح کرد که در این پارادایم شیفت نیاز به کاهش تمرکز ٥٠ درصدی در شهر تهران است. وی اظهار داشت: روز گذشته میزان آلودگی هوا و آلاینده ها در تهران به بیش از ٢٠٠ واحد رسید که بسیار خطرناک و در سطح تخلیه شهر بود.


شهردار تهران ادامه داد: از نگاه مردم در شهریور ۹۶، آلودگی هوا و ترافیک دو موضوع اصلی شهر تهران بعد از مسائل اقتصادی به شمار می‌رود. حناچی با اشاره به افزایش نرخ بنزین گفت: پیش از این در حوزه حمل و نقل عمومی با بحران مواجه بودیم و در تهران ۱۶ درصد بار حمل و نقل را مترو به دوش می‌کشید؛ اما با افزایش نرخ بنزین بیش از ۱۳ درصد به این بار اضافه شده که نارضایتی‌هایی به وجود آورده است.


وی تصریح کرد: تاکنون مدیریت مادر شهر تهران به گونه‌ای بوده که به تمرکز دامن زده، چنانچه بیش از ۷۵ بودجه شهرداری تهران مستقیما به ساخت‌ و ساز وابسته بوده است. شهردار تهران با بیان اینکه می‌خواهیم وابستگی شهرداری به منابع ساخت‌وساز را به ۵۰ درصد برسانیم، افزود: برای این منظور باید منابع جایگزین داشته باشیم و به همین دلیل لایحه منابع مالی پایدار برای شهرداری بعد از ۳۰ سال در حال نهایی شدن است که نه تنها برای شهرداری تهران بلکه برای تمامی شهرداری های کشور اتفاقات بهتری رخ خواهد داد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر