رشد ۲.۵ برابری آیفکس از ابتدای سال ۹۸

در هفته منتهی به ۱۸ بهمن ۹۸، شاخص کل فرابورس با ثبت رشد ۴.۶ درصدی کار خود را در ایستگاه ۵.۶۵۵ واحدی به پایان رساند تا بازدهی شاخص آیفکس نسبت به ابتدای سال جاری ۱۵۰ درصد افزایش به ثبت برسد.
کد خبر : ۱۱۱۳۶۷
فرابورس

به گزارش ایبِنا، بر اساس آمارهای موجود، ارزش بازار فرابورس در انتهای هفته گذشته به ۶ میلیون ۵۰ هزار میلیارد ریال رسید که بیانگر رشد ۴.۸ درصدی در طی ۵ روز معاملاتی اخیر و افزایش ۱۳۵ درصدی نسبت به ابتدای سال است.


حجم معاملات


بر اساس این گزارش، در هفته‌ای که سپری شد، بر خلاف حجم معاملات که نسبت به هفته گذشته بیشتر بود، ارزش و تعداد معاملات با کاهش همراه بود. همچنین  ارزش معاملات با ثبت ۱۲۷ هزار و ۴۰۳ میلیارد ریال معامله، افتی اندک و ۲ درصدی نسبت به هفته قبل را تجربه کرد. همچنین تعداد معاملات نیز در طی این ۵ روز کاری ۲ میلیون و ۶۷۲ هزار مرتبه خرید و فروش بود که در این زمینه نیز همانطور که اشاره شد، افت ۷ درصدی نسبت به هفته گذشته به چشم می‌خورد.


اما از سوی دیگر شاهد افزایش ۲۲ درصدی حجم معاملات نسبت به هفته گذشته بودیم به طوری که این متغیر با ثبت ۱۳ میلیون و ۳۹۵ هزار ورقه جابجایی، معامله‌گران را بدرقه تعطیلات آخر هفته کرد.


وضعیت بازارها


در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم بازارهای مختلف فرابورس ایران به جز بازار ابزارهای نوین مالی به لحاظ ارزش معاملات با افزایش همراه بودند، این در حالی است که بازار ابزارهای نوین مالی برغم افت ۳۶ درصدی ارزش معاملات نسبت به هفته قبل، باز هم در بین سه بازار برتر به لحاظ بالا بودن این متغیر قرار داشت. بر این اساس بازار دوم فرابورس با ثبت ۴۶ هزار و ۶۶۱ میلیارد ریال معامله، در رتبه نخست ارزش معاملات قرار داشت و رشد ۳۴ درصدی نسبت به هفته گذشته را به ارمغان آورد.


بازار ابزارهای نوین مالی


 از سوی دیگر، در رتبه دوم بازار ابزارهای نوین مالی قرار داشت؛ چرا که از حدود ۳۹ هزار میلیارد ریال معامله میزبانی کرد و در جایگاه سوم نیز شاهد حضور بازار پایه بودیم که با معاملاتی به ارزش ۳۰ هزار و ۵۷۴ میلیارد ریال، با ثبت رشد ۲۴ درصدی نسبت به هفته قبل در این سکو قرار گرفت.


همچنین در هفته منتهی به ۱۸ بهمن، حجم معاملات در تمام بازارها با افزایش نسبت به هفته قبل همراه بود و بازارهای دوم و پایه با اختلاف اندک در رتبه‌های اول و دوم قرار گرفتند. حجم معاملات تقریبی این دو بازار ۵ هزار و ۷۰۰ میلیون ورقه جابجایی بود. بازار اول با یک هزار و ۵۰۰ میلیون ورقه جابجایی در رتبه سوم این شاخص قرار داشت.


در زمینه تعداد معاملات نیز در هفته‌ای که پشت‌سر گذاشتیم به جز بازار دوم فرابورس، سایر بازارها نسبت به هفته قبل روندی مثبت را ثبت کردند و نکته جالب اینجاست که بازار دوم با وجود افت ۱۸ درصدی، با این حال در رتبه نخست تعداد معاملات قرار داشت. تعداد معاملات بازار دوم در این هفته، یک میلیون و ۷۰۰ هزار دفعه بود.


جزییات معاملات فرابورس در هفته دوم بهمن ماه ۹۸





ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر