27 بهمن 1398 - 10:19

تحلیل داده، گامی مهم در ورود به تحول دیجیتال

مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک توسعه تعاون با اشاره به تمرکز بانک‌ها بر حوزه بک آفیس برای حرکت به سمت تحول دیجیتال گفت: بر این اساس تمام تصمیم‌گیری‌ها در لایه‌های مختلف بانک براساس تحلیل داد
کد خبر : ۱۱۱۶۰۰
تحول دیجیتال

به گزارش ایبِنا، علی یکتا در گفتگو با خبرنگار ستاد خبری نهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت درباره اقدامات نظام بانکی برای حرکت به سمت تحول دیجیتال اظهار داشت: در مبحث بانکداری دیجیتال صرفا به حوزه زیرساخت فناوری نگاه نمی‌شود و طیف گسترده‌ای از حوزه‌های مختلف را درگیر خود می‌کند.


وی با بیان اینکه از منظر فناوری، تمرکز بر حوزه زیرساخت‌های بک آفیس بانک‌ها است، گفت: در زیرساخت‌های بک آفیس اولین چیزی که ذهن هر کارشناس فناوری را درگیر خود می کند حضور ARPها است و در حوزه ARP هم ورود سامانه‌هایی که نگاه جامع به حوزه بک آفیس دارد می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.


یکتا ادامه داد: بانک توسعه تعاون نیز چند وقتی است که در حال تدوین شرح خدمات و انتظارات در حوزه ARP و تمرکز بر حوزه بک آفیس است. در این حوزه‌ بانک را صرفا در حوزه تدوین شرح خدمات محدود نکرده‌ایم و ابزارهایی را فراهم کردیم و بانک تلاش می‌کند تصمیماتش را معطوف به تصمیمات براساس تحلیل داده کند.


مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک توسعه تعاون خاطرنشان کرد: بانک متناسب با این موضوع زیرساخت انبار داده را چند وقتی است که فراهم کرده و به طور کامل روی داده‌ها اشراف پیدا کرده و اقلام داده‌ای را به صورت کامل می‌شناسد.


وی با تاکید بر اینکه تصمیم‌گیری در لایه‌های مختلف بانک براساس تحلیل داده صورت می‌گیرد، گفت: این موضوع برای بانکی مانند توسعه تعاون که رویکردش کمک به اهداف کلان دولت و توسعه خدمات و اشتغال است، بسیار کمک کننده خواهد بود.


مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک توسعه تعاون افزود: برای مثال در حوزه کاهش هزینه‌های مربوط به استفاده از ابزارها در لایه‌های مختلف تحلیل انجام شده و بخش زیادی صرف‌جویی از این منظر سمت بانک اتفاق افتاده است.


یکتا ادامه داد: همچنین در بحث تحلیل رفتار مشتری بانک ورود کرده و با توجه به اینکه مشتریان بانک توسعه تعاون بیشتر مربوط به حوزه تعاون و شرکت های SME هستند، تحلیل رفتار این مشتریان کمک زیادی می کند که نیاز مشتری را بهتر درک کنیم و متناسب با نیاز مشتری محصول را توسعه دهیم و شخصی‌سازی کنیم تا بتوانیم نیازهای آتی مشتریان را بهتر پاسخ دهیم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر