09 فروردين 1399 - 00:06

حمله تُند ترامپ به سنگ‌اندازِ جمهوریخواه بسته دو تریلیون دلاری

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا یکی از نمایندگان جمهوریخواه کنگره را که در صدد به تاخیر انداختن تصویب بودجه دو تریلیون دلاری مقابله با کرونا است، به شدت مورد انتقاد قرار داد.
کد خبر : ۱۱۲۸۴۷
ترامپ

به گزارش ایبِنا از رویترز، لایحه بسته هنگفت و تاریخی دو تریلیون دلاری روز پنجشنبه پس از کسب آراء توسط مجلس سنا تصویب و برای تایید نهایی راهی مجلس نمایندگان آمریکا شد.


این بسته نجات که در صورت تایید توسط کنگره آمریکا بزرگ‌ترین محرک اقتصادی تاریخ ایالات متحده خواهد بود، شامل بودجه ۵۰۰ میلیارد دلاری برای کمک به صنایع خسارت دیده و رقمی مشابه برای پرداخت مستقیم تا سقف ۳ هزار دلار به هر کدام از میلیون‌ها خانواده آمریکایی است.


لایحه مذکور علاوه بر این، ۳۵۰ میلیارد دلار در قالب وام برای کسب و کارهای کوچک فراهم می‌کند و ۲۵۰ میلیارد دلار به عنوان کمک بیکاری دراز مدت و دست کم ۱۰۰ میلیارد دلار برای کمک به بیمارستان‌ها و سایر سیستم‌های بهداشتی مربوطه اختصاص خواهد داد.


ترامپ در توییتی «توماس مَسی» نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا را یک «خودنمای درجه سوم» خواند و نوشت: او فقط به دنبال شهرت است. او نمی‌تواند این (بسته) را متوقف کند، تنها (کاری که می‌تواند انجام دهد) به تاخیر انداختن آن است که هم خطرناک است و هم پرهزینه. کارگران و کسب و کارهای کوچک حالا برای بقا به پول نیاز دارند.


در ادامه توییت وی آمده است: مجلس را دوباره به دست بگیرید اما مَسی را از حزب جمهوریخواه بیرون بیاندازید!


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر