01 آبان 1401 - 10:38
نماینده سابق مجلس:

منابع ارزی آزاد شده در توسعه صنعت نفت استفاده شود

منابع ارزی آزاد شده در توسعه صنعت نفت استفاده شود
نماینده سابق مجلس گفت: بهتر است منابع ارزی آزاد شده، به دلیل ارزآوری بالا، در بخش پتروشیمی و نفت سرمایه‌گذاری شود.
کد خبر : ۱۴۲۰۷۴

معصومه آقاپور عالیشاهی، نماینده سابق مجلس و کارشناس مسائل اقتصادی درباره تاثیر آزاد سازی منابع مالی ایران به خبرنگار ایبنا گفت: آزادسازی منابع مالی در ایران امیدوارکننده است، زیرا براساس آن آزاد شدن سایر منابع بلوکه شده دور از انتظار نخواهد بود. علاوه بر این مبالغ آزاد شده این قابلیت را دارد تا در سایر منابع کشور تقسیم شود و تاثیر مثبت مالی برای تمام مردم کشور به دنبال آورد.


وی در ادامه ابراز کرد: آزاد سازی منابع مالی اثر روانی هم دارد، مخصوصا برای کسانی که در بخش دلالی ارز و سفته بازی فعال هستند، شوک آور خواهد بود. همین مسئله می‌تواند سبب ریزش موقتی قیمت دلار شود و دلار‌های اندوخته شده را وارد بازار کند. ورود دلار‌های اندوخته شده به بازاربر ثبیت و یا کاهش قیمت ارزتاثیر خواهد داشت؛ بنابراین آزاد سازی منابع مالی شرایط بسیار مثبتی به وجود می‌آورد و دولت می‌تواند از آن استفاده بهینه کند.


نماینده سابق مجلس در این رابطه در قالب توصیه به دولت اظهار داشت: بهترین کاری که پس از ورود این پول در داخل کشور از سوی دولت باید انجام گیرد، هزینه نکردن آن برای جبران کسری بودجه و هزینه‌های خود است. علاوه بر این مسئله بسیار پراهمیت، باید مورد توجه قرار داد که بهتر آن است تا در بخش پتروشیمی و نفت به دلیل ارزآوری خوبی که برای کشور به دنبال دارند، سرمایه گذاری انجام شود و در جهت توسعه پارس جنوبی، عسلویه و پتروشیمی‌ها مورد استفاده قرار گیرد. حتی نباید برای زیرساخت‌ها هم از آن استفاده کرد و اولویت باید توسعه بخش نفت باشد.


این کارشناس مسائل اقتصادی درباره رونق کسب و کار با آزاد سازی منابع مالی ایران تصریح کرد: با این نگاه، خواه ناخواه صادرات در بخش نفت افزایش می‌یابد و این امر سبب می‌شود تولید ناخالص ملی و GMP رشد پیدا کند. این مسئله به طور خوکار در کسب و کار کشور رونق ایجاد می‌کند و این سرمایه گذاری زودبازده‌ترین سرمایه گذاری برای ایجاد ارزش افزوده و ایجاد اشتغال در کشور خواهد بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر