رکود فنی در آلمان

رکود فنی در آلمان
دولت آلمان، چشم انداز اقتصادی را ارتقا داده، اما وزیر دارایی آلمان گفت انقباض اقتصادی در کوتاه مدت محتمل است.
کد خبر : ۱۴۶۱۳۷

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، روبرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان، هفته گذشته در یک کنفرانس خبری گفت که اقتصاد آلمان با دو فصل متوالی انقباض مالی (رکود فنی) روبرو است. در این گزارش، چشم انداز تولید ناخالص داخلی GDP این کشور برای سال ۲۰۲۳ به رشد ۰.۲ درصدی در سال جاری اصلاح شد. پاییز گذشته، این دولت، کاهش ۰.۴ درصدی تولید ناخالص داخلی را برای سال جاری پیش بینی کرده بود. چشم انداز تورم نیز به دلیل کاهش اخیر قیمت انرژی بهبود یافته است. انتظار می‌رود رشد قیمت در سال جاری به ۶ درصد برسد که نسبت به پیش‌بینی قبلی ۷ درصد کاهش یافته است. هابک هشدار داد: هنوز این احتمال وجود دارد که ما رکود فنی داشته باشیم.

پیام این است که ما بحران را مدیریت کرده‌ایم، این بدان معنا نیست که بحران تمام شده، اما ما توانستیم از بدترین سناریو‌ها جلوگیری کنیم. رکود فنی، دو فصل متوالی رشد اقتصادی منفی تعریف می‌شود. هابک انتظار دارد که وضعیت در سه ماهه سوم و چهارم سال جاری بهبود یابد. در سال گذشته آلمان، به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا، به دلیل افزایش قیمت انرژی که به دلیل کاهش عرضه انرژی از روسیه در بحبوحه تحریم‌های مرتبط با اوکراین، به وجود آمد، از تورم بی سابقه رنج برد.

 قیمت‌ها تا حد زیادی به لطف تلاش برای تنوع بخشیدن به منابع انرژی، زمستان غیرمعمول و پر شدن تأسیسات ذخیره‌سازی گاز تثبیت شده‌اند. این امر منجر به پیش‌بینی‌های مثبت‌تر، هرچند محتاطانه‌تر برای اقتصاد آلمان در سال ۲۰۲۳ شد. با این حال، بسیاری از تحلیل گران خاطرنشان کردند که ممکن است برلین در تابستان با مشکلاتی روبرو شود، زمانی که مجبور خواهد شد برای زمستان آینده انبار‌های گاز را با منابع کم یا بدون عرضه گاز روسیه دوباره پر کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر