پایان اعتصاب بانک‌های لبنان

پایان اعتصاب بانک‌های لبنان
بانک‌های لبنانی به درخواست نخست وزیر اعتصاب خود را متوقف کردند.
کد خبر : ۱۴۷۲۰۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از خبرگزاری عمون – پس از پیگیری‌های قضایی نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان، اتحادیه بانک‌ها در لبنان اعلام کرد که بانک‌های این کشور به درخواست وی، اعتصاب خود را به مدت یک هفته متوقف می‌کنند.

بانک‌ها از ۷ فوریه پس از نشستی برای بحث در مورد اقدامات قانونی فزاینده‌ای که از زمان شروع سقوط اقتصاد بیش از سه سال پیش با آن مواجه بوده‌اند، اعتصاب کرده‌اند.

در جریان سقوط اقتصادی، محدودیت‌های شدیدی برای برداشت‌ها و نقل و انتقالات توسط سپرده‌گذاران وجود داشت که بسیاری از آن‌ها را بر آن داشت تا علیه بانک‌ها شکایت کنند یا تهدید به خشونت کنند تا پول خود را پس بگیرند.

این انجمن گفت که تصمیم به توقف اعتصاب «بر اساس خواست نخست وزیر موقت نجیب میقاتی» گرفته است تا سپرده گذاران بتوانند خدمات بانکی دریافت کنند.

میقاتی روز سه‌شنبه به تلویزیون لبنانی الجدید گفت که با انجمن بانک‌ها در لبنان در تماس است و انتظار دارد که اعتصاب ظرف ۴۸ ساعت پایان یابد، بدون اینکه جزئیاتی ارائه کند.

میقاتی و بسام مولوی وزیر کشور روز چهارشنبه برای ممانعت از کار قاضی غاده عون که از زمان سقوط بخش مالی در سال ۲۰۱۹ تحقیقاتی را در مورد این بخش انجام داده است، اقدام کردند.

به گزارش رویترز، میقاتی روز چهارشنبه در نامه‌ای به مولوی از نیرو‌های امنیتی خواست تا «اقدامات اجرایی برای جلوگیری از سوء استفاده از قدرت» قاضی غاده عون اتخاذ کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر