15 فروردين 1402 - 15:54
در ادامه توافقات اخیر ایران و عربستان:

بخش گردشگری لبنان به تابستان پیش رو خوش بین است

بخش گردشگری لبنان به تابستان پیش رو خوش بین است
تعداد ورودی‌ گردشگر به لبنان در ماه آوریل ۴۰۰ هزار نفر بوده و فصل تابستان امیدوارکننده است.
کد خبر : ۱۴۸۶۶۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از روزنامه لبنانی النهار، آنچه از تعداد بالای رزرو‌ها نشان می‌دهد، تعداد گردشگران عرب و اروپایی که در ماه آوریل جاری به بیروت آمده اند، علاوه بر تعداد مهاجران لبنانی ممکن است از ۴۰۰۰۰۰ تجاوز کند.

برخی حتی تا رسیدن به انتظارات خوش بینانه خود از حدود ۸۰۰۰۰۰ بازدیدکننده و گردشگر پیش رفتند، صرف نظر از اینکه این ارقام اغراق آمیز هستند یا خیر، اتفاق نظر وجود دارد که با در نظر گرفتن تحولات منطقه، شاخص‌ها برای رزرو تابستان آینده مثبت هستند. به ویژه نزدیکی ایران و عربستان که در را برای بازگشت گردشگران سعودی به طور خاص و گردشگران خلیج فارس به طور کلی باز خواهد کرد.

علاوه بر این، یک عامل مهم مربوط به هزینه‌های اقامت و گردشگری در لبنان است که پس از کاهش قیمت پول ملی به سطوح نزدیک به ترکیه یا اروپای شرقی سقوط کرد.

اگر دولت و نهاد‌های گردشگری به خوبی از آن مراقبت کنند، این مشارکت عظیم برای لبنان، دو فرصت اقتصادی ایجاد می‌کند: اولی، بازگرداندن اجباری بزرگترین بخش‌های خود به کار پس از یک وقفه تقریباً سه ساله، که در آن دلایل سیاسی با کرونا همپوشانی داشت؛ و دوم، پمپاژ سه تا چهار میلیارد دلار بر اساس آنچه کارشناسان تخمین می‌زنند، در یک دوره که بیش از دو ماه نیست.

بازده مورد انتظار فراتر از نیاز «محلی» بازار به ارز است، که اگر آن دلار‌ها به بازار سوریه راه پیدا نکنند، ناگزیر به تقویت وضعیت ذخایر بانک مرکزی لبنان کمک خواهد کرد.

به همین ترتیب، بستر مبادله‌ای برای مهار نرخ دلار ایجاد شده و اگر اتفاقی نیفتد که بازار‌ها را متلاطم کند، نرخ آن را به کمتر از صد هزار پوند باز می‌گرداند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر