20 فروردين 1402 - 11:58

تاثیر رکود جهانی بر اقتصاد کره

تاثیر رکود جهانی بر اقتصاد کره
بانک توسعه کره اعلام کرد که اقتصاد این کشور همچنان "ضعیف" است.
کد خبر : ۱۴۸۸۶۳

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از خبرگزاری رسمی امارات متحده /وام/ یک مرکز تحقیقاتی دولتی در کره جنوبی امروز فاش کرد که اقتصاد این کشور به دلیل صادرات ضعیف همچنان کساد است، اما با وجود عدم اطمینان جهانی، بازار مالی همچنان نسبتاً با ثبات است.

موسسه توسعه کره KDI در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که رکود اقتصادی کره جنوبی که در راس آن تولید است، با کاهش صادرات به دلیل رکود جهانی ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، این ارزیابی پس از آن صورت گرفت که صادرات کره جنوبی برای ششمین ماه متوالی در ماه مارس به دلیل تقاضای ضعیف جهانی برای نیمه هادی‌ها کاهش یافت، زیرا این کشور برای ۱۳ ماه متوالی با کسری تجاری روبرو بوده است.

در نتیجه، این موسسه در گزارش خود اضافه کرد که صنعت تولیدی شاهد سطح بالای موجودی و نرخ پایین استفاده از ظرفیت است، زیرا تولید شاهد کاهش قابل توجهی است. با این حال، این موسسه تاکید کرد که انقباض تقاضای داخلی در پس زمینه بخش خدمات "تا حدی کاهش یافته" و در عین حال وضعیت "ثبات نسبی" را در بازار مالی حفظ کرده است.

این موسسه اعلام کرد که سقوط بانک سیلیکون ولی و کردیت سوئیس منجر به انتظارات کاهش سرعت سیاست‌های پولی در اقتصاد‌های بزرگ شد. این امر منجر به کاهش بازده اوراق قرضه سه ساله دولتی و نرخ ارز و افزایش شاخص کوسپی شد.

شاخص اصلی کره جنوبی در آخرین روز معاملاتی ماه مارس به ۲۴۷۶.۹ واحد بسته شد که ۲.۶۵ درصد نسبت به پایان فوریه افزایش داشت.


این موسسه گفت: با افزایش تقاضا برای سفر، تولید خدمات - به ویژه در تجارت حضوری - رشد شتاب بیشتری را شاهد بوده است.

داده‌های جداگانه منتشر شده توسط آمار کره نشان می‌دهد که تولید خدمات این کشور در ماه فوریه ۰.۷ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است که در راس آن‌ها بخش مسکن و غذا بوده است، زیرا افزایش فعالیت مردم در فضای باز در میان شرایط آب و هوایی مطلوب و کاهش شیوع COVID-۱۹ افزایش یافته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر