04 ارديبهشت 1402 - 13:00
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با ایبِنا مطرح کرد؛

جایگاه اقتصادی ایران با امضای پیمان‌های پولی دوجانبه، ارتقا می‌یابد

جایگاه اقتصادی ایران با امضای پیمان‌های پولی دوجانبه، ارتقا می‌یابد
نماینده مجلس گفت: یکی از بهترین راه‌ها برای دلار زدایی از اقتصاد کشور امضای پیمان‌های پولی دوجانبه با کشور‌های همسایه است.
کد خبر : ۱۴۹۳۲۶

محمد صفایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا با تاکید بر لزوم کاهش تاثیر پذیری اقتصاد کشور از دلار گفت: یکی از بهترین راه ها برای دلار زدایی از اقتصاد کشور امضای پیمان های پولی دوجانبه با کشورهای همسایه و منطقه است.

 

وی افزود: عمده تجارت ما با کشورهای همسایه و کشورهای دیگر منطقه است و امضای پیمان های پولی دوجانبه می‌تواند بر کاهش چشمگیر تاثیر پذیری اقتصاد کشور از دلار کمک کند.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: امروز کشورهای شرق آسیا و حتی تعدادی از کشورهای اروپایی امضای پیمان های پولی دوجانبه و استفاده از ارز کشورهای طرف قرارداد را به طور جدی در دستور کار خود قرار داده اند.

 

صفایی خاطرنشان کرد: مدیران اقتصادی ما نیز باید به طور جد در مسیر دلار زدایی از اقتصاد کشور و امضای پیمان های پولی دو جانبه برای تحقق این امر قدم بردارند.

 

وی افزود: امروز چین اقتصاد اول دنیاست و جمهوری اسلامی ایران رتبه بیست و دوم را در این حوزه به خود اختصاص داده که ما میتوانیم با امضای پیمان های پولی دوجانبه و بعضی اصلاحات جزئی در حوزه اقتصادی رتبه خود را در بین اقتصاد های جهان از ۲۲ به ۱۵ ارتقا دهیم.

نویسنده: عباسی مزار
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر