16 ارديبهشت 1402 - 14:51
نماینده سابق مجلس در گفتگو با ایبِنا:

ارزش پول ملی با رفع ناترازی بانک‌ها تقویت می‌شود

ارزش پول ملی با رفع ناترازی بانک‌ها تقویت می‌شود
اگر ناترازی بانک‌ها مرتفع شود، منابع آن برای تولید استفاده خواهد شد و با تقویت رشد اقتصادی، ارزش پول ملی کشور بالا خواهد رفت.
کد خبر : ۱۴۹۷۲۲

معصومه آقاپور علیشاهی، نماینده سابق مجلس و کارشناس مسائل اقتصادی درباره رفع ناترازی بانک‌ها و اعلام احتمال انحلال بانک‌های ناتراز به خبرنگار ایبِنا گفت: سیاست‌های اعمال شده بانک مرکزی توسط مدیریت جدید در این مدت کوتاه جای تشکر دارد. مقابله با بحث ناترازی بانک ها، اقدام مثبتی است، اما در مدت ۶ ماه و در شرایط فعلی به نظر می رسد امکان پذیر نباشد و حداقل باید یک فرصت ساله (سال مالی) در نظر گرفته شود.


وی درباره ضرورت انجام این کار بیان کرد: هیچ شکی در ضرورت انجام این کار وجود ندارد، اما نیاز است تا در فرصت ضرب‌العجل آن تجدید نظر صورت گیرد، زیرا در مدت شش ماه انجام این کار مقدور نیست. کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه تاکید کرد: ناترازی در مدت یک ماه، دو ماه، شش ماه و یکسال به وجود نیامده است؛ ناترازی در یک دوره طولانی ۱۰ یا ۱۵ ساله اتفاق افتاده، بنابراین باید برای انجام بهتر این کار زمان بیشتری به بانک‌ها داده شود.


آقاپور علیشاهی افزود: اگر ناترازی بانک‌ها مرتفع شود، منابع آن برای بخش تولید کشور استفاده خواهد شد و در زمانی که رشد اقتصادی اتفاق افتاد، ارزش پول ملی کشور بالا خواهد رفت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر