24 ارديبهشت 1402 - 12:48
رئیس کل دیوان محاسبات در گفتگو با ایبِنا:

انتقال حساب شرکت‌های نفتی به حساب خزانه/ تفریغ بودجه ۱۴۰۱ برخط و زودتر از موعد انجام می‌شود

انتقال حساب شرکت‌های نفتی به حساب خزانه  تفریغ بودجه ۱۴۰۱ برخط و زودتر از موعد انجام می‌شود
روند تفریغ بودجه امسال زودتر موعد اجرایی شده و هدف امسال دیوان محاسبات انجام برخط این فرآیند است.
کد خبر : ۱۵۰۳۸۱

سید احمدرضا دستغیب؛ رئیس کل دیوان محاسبات کشور در حاشیه سومین همایش صندوق توسعه ملی (حکمرانی نوین در صندوق توسعه ملی) به خبرنگار ایبِنا، گفت: در برخی از بانک‌ها حساب‌هایی احصاء شده که متعلق به نهاد‌ها و وزاتخانه هاست و هیچ نظارتی بر آن‌ها نیست. تعداد زیادی از این حساب‌ها در حال بسته شدن است و به حساب‌هایی که نزد خزانه است منتقل می‌شود. این اقدام گام موثری در جهت ایجاد شفافیت بوده است.

 

وی افزود: بخش قابل توجهی از این حساب‌ها مربوط به شرکت‌های نفتی است. طی یک ماه آینده تعداد قابل توجهی از این حساب‌ها منتقل می‌شود و شاهد انضباط مالی در این زمینه هستیم.

 

دستغیب در ادامه صحبت‌های خود تاکید کرد: تعداد این حساب‌ها در یکی از بانک‌های عامل به بیش از ۱۵۰۰ عدد می‌رسد و تعداد دقیق این حساب‌ها را پس از پایان بررسی دیوان محاسبات اعلام می‌کنیم.

 

وی در رابطه با تفریغ بودجه ۱۴۰۱، اظهار کرد: کار تفریغ بودجه از ۱۰ روز گذشته در هیئت عمومی آغاز شده است. در سنوات گذشته ابتدا در کارگروه‌های تخصصی بررسی‌ها صورت می‌گرفت و این اقدام امسال زودتر از موعد آغاز شده است.

 

دستغیب در ادامه گفت: البته امسال با توجه به اینکه تفریغ برخط بودجه را در نظر داریم و لازمه این کار مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها و همکاری هاست که باید با بخش‌های مختلف انجام می‌شد، بنابراین خزانه و وزارت اقتصاد در این زمینه همکاری بسیار خوبی با دیوان محاسبات کل کشور داشتند. با این اقدامات روند تفریغ بودجه امسال زودتر موعد اجرایی شده و هدف امسال دیوان محاسبات انجام برخط این فرآیند است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر