01 خرداد 1402 - 07:14
در گفتگو با ایبِنا بررسی شد؛

پیش‌بینی بورس امروز اول خرداد ۱۴۰۲

پیش‌بینی بورس امروز اول خرداد ۱۴۰۲
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: به زودی روند صعودی جدید شاخص کل بازار سهام شکل خواهد گرفت.
کد خبر : ۱۵۰۶۸۱

نیما میرزایی، کارشناس بازار سرمایه، در گفتگو با خبرنگار ایبِنا گفت: بازار سرمایه در شرایط نوسانی قرار دارد، اما این نوسان رو به بالا است.


این کارشناس بازار سرمایه بیان داشت: یکی از عوامل تاثیر گذار در بازار سرمایه تغییرات نرخ ارز است و در حال حاضر شاهد کاهش قیمت دلار در بازار غیررسمی هستیم.


این تحلیل گر بازار‌های مالی ابراز داشت: شاخص کل بازار سرمایه در هفته گذشته کف‌سازی کرده و این کف‌سازی معتبر است و احتمالا شاهد افت‌های تند در بازار سرمایه نخواهیم بود.


این فعال بازار سرمایه تصریح کرد: شاخص کل بازار سرمایه در آبان ماه سال گذشته رشد خود را شروع کرد، به طوری که شاخص کل بازار سرمایه رشد صد درصدی را تجربه کرد.


میرزایی عنوان کرد: رشد صد درصدی شاخص کل در یک زمان حدودا شش ماهه به طوری طبیعی نیازمند اصلاح قیمتی است، به همین دلیل در اردیبهشت ماه اصلاح قیمتی در سهام روی داد.


وی افزود: با تکمیل اصلاح قیمتی بازار سهام، به زودی روند صعودی جدید شاخص کل بازار سهام ایجاد خواهد شد.


میرزایی در پایان تاکید کرد: یکی از محرک‌های بازار سرمایه در کوتاه مدت رسیدن فصل مجامع شرکت‌های بورسی است و با توجه به این که این شرکت‌ها با رشد سود آوری مواجه شده‌اند، این موضوع یک محرکی قیمتی را ایجاد خواهد تا شاخص کل بورس روند صعودی جدید را شروع کند.


لازم به ذکر است در روز گذشته شاخص کل بورس ۴ هزار و ۷۸۴ واحد رشد کرد و در کانال دو میلیون و ۳۰۲ هزار واحدی ایستاد و رشد ۰.۲۱ درصدی را ثبت کرد.


شاخص هم وزن نیز بیش از ۳ هزار واحد رشد کرد و تا کانال ۷۶۴ هزار واحدی تقویت شد.

 

ارزش معاملات خرد (سهام+حق تقدم) نیز مبلغ ۱۱.۲۲۰ میلیارد تومان بود.


در جدول زیرمعاملات شاخص کل بورس را در چند روز گذشته مشاهده می‌کنید.

 

پیش‌بینی بورس امروز اول خرداد ۱۴۰۲

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
ارسال‌ نظر
مجتبی
Germany
۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۷
۰
با سلام و ارادت فراوان، ممنون که با کارشناسان بنام و خبره مثل جناب نیما میرزایی برای نظرات کارشناسی و مهم مصاحبه کردین، بسیار عالی و مفید، تشکر ویژه از رسانه بسیار خوبتون
فیلم و پخش زنده
بیشتر