06 تير 1402 - 09:03

پیمان قربانی رئیس پژوهشکده پولی و بانکی شد

پیمان قربانی رئیس پژوهشکده پولی و بانکی شد
پیمان قربانی با حکم رئیس کل بانک مرکزی، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی شد.
کد خبر : ۱۵۲۲۹۹

به گزارش ایبِنا، اصغر ابوالحسنی؛ قائم مقام بانک مرکزی و سرپرست پیشین پژوهشکده پولی و بانکی در مراسم معارفه رئیس جدید پژوهشکده پولی و بانکی، در سخنانی ضمن تبریک به دکتر قربانی اظهار کرد: در دوره جدید تلاش شد پژوهشکده با اقدامات و پژوهش‌های کاربردی بتواند بازویی قوی برای بانک مرکزی شود که در این امر تاحد قابل قبولی موفق بوده است.

 

وی افزود: گزارش‌های سیاستی و پژوهش‌های کاربردی نظیر موضوع تثبیت ارزی، اضافه برداشت‌ها و موضوع اصلاح واحد پول کشور از جمله آن‌ها است.

 

ابوالحسنی تاکید کرد: همکاران و اعضای هیات علمی پژوهشکده پولی و بانکی در تحقیقات و پژوهش‌های خود مطابق نیاز‌های بانک مرکزی حرکت می‌کنند و امیدواریم این رویه قوام و دوام داشته باشد و پژوهشکده بهتر از قبل به راه خود ادامه دهد.

 

قائم مقام بانک مرکزی همچنین درباره افزایش اعضای هیات علمی پژوهشکده تاکید کرد و گفت: درباره جذب نخبگان و شاگردان ممتاز دانشگاه‌ها برنامه ریزی و اقدام لازم صورت گیرد.

 

پیمان قربانی؛ رئیس جدید پژوهشکده پولی و بانکی نیز در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از دکتر محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی به جهت اعتماد به وی و همچنین تشکر از زحمات دکتر ابوالحسنی سرپرست پیشین پژوهشکده گفت: با کمک همکاران پژوهشی و حمایت‌های بانک مرکزی تلاش خواهیم کرد تا کمک کار قوی برای سیستم بانکی کشور و بانک مرکزی باشیم.

 

وی ابراز امیدواری کرد: پژوهشکده بتواند در تحقیقات خود همواره مکمل رفع نیاز‌های بانک مرکزی باشد.

 

یکتا اشرفی؛ مشاور و مدیرکل حوزه هیات عامل بانک مرکزی نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه مهم و تاثیرگذار پژوهشکده پولی و بانکی ابراز امیدواری کرد: این مرکز پژوهشی با تحقیقات کاربردی بتواند بیش از پیش به اجرای سیاست‌های بانک مرکزی کمک کند و بال پرقدرت سیستم بانکی کشور باشد.

 

وی همچنین بر جذب نیروی انسانی از دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: بانک مرکزی همراهی و همکاری خود را با پژوهشکده بیش از پیش تقویت می‌کند تا مشکلات برطرف شود.

 

همچنین در ابتدای این جلسه، حمید زمان‌زاده؛ معاونت پژوهشی پژوهشکده پولی و بانکی، گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد پژوهشکده در حوزه‌های مختلف از جمله پژوهش‌های کاربردی، انتشار مجلات به زبان‌های فارسی و انگلیسی، برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی و همچنین حمایت از پایان نامه‌های دانشجویان ارائه داد.

 

گفتنی است پیمان قربانی رئیس جدید پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، دکتری اقتصاد از دانشگاه ESSEX انگلستان با گرایش تخصصی: اقتصاد پول، اقتصاد کلان و اقتصاد سنجی دارد و پیش از این معاون اقتصادی بانک مرکزی بوده است. 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر