بانک جهانی وام ۱.۵ میلیارد دلاری اندونزی را تصویب کرد

بانک جهانی وام ۱.۵ میلیارد دلاری اندونزی را تصویب کرد
بانک جهانی اعلام کرد پروژه ۱.۱۴ میلیارد دلاری برای گسترش دسترسی به برق پاک‌تر در اندونزی را تصویب کرده است.
کد خبر : ۱۵۲۳۸۰

به گزارش ایبِنا از استریتز تایمز، بانک جهانی اعلام کرد پروژه ۱.۱۴ میلیارد دلاری برای گسترش دسترسی به برق پاک‌تر در اندونزی را تصویب کرده است که حدود ۵۰۰ میلیون دلار آن حمایت مالی و ۶۰۰ میلیون دلار به صورت سرمایه گذاری در پروژه‌ها خواهد بود.

 به گفته بانک جهانی، این پروژه قرار است حدود ۲ میلیون نفر را به شبکه برق در شرق اندونزی متصل کند، سرمایه گذاری در انرژی خورشیدی را افزایش دهد و به شرکت دولتی برق اندونزی کمک می‌کند ظرفیت خود را برای مدیریت انتقال انرژی بهبود بخشد.

این بودجه توسط بانک جهانی، بخش خصوصی و اداره برق اندونزی تامین خواهد شد و شامل کمک مالی کانادا برای انرژی پاک و تسهیلات بهسازی جنگل‌ها و صندوق فناوری پاک نیز می‌شود.

مانوئلا وی. فرو، معاون بانک جهانی در آسیای شرقی و اقیانوس آرام، در بیانیه‌ای گفت: «این پروژه تامین مالی بخش خصوصی را برای انتقال انرژی اندونزی تسهیل می‌کند و به مردم این کشور کمک می‌کند تا با تغییرات آب و هوایی سازگار شوند».

اندونزی که تامین برق خود عمدتا به زغال سنگ وابسته است، قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ انتشار گاز‌های گلخانه‌ای اش را ۳۲ درصد کاهش دهد و تا سال ۲۰۶۰ به صفر خالص برسد.

به طور جداگانه، بانک جهانی اعلام کرد که ۶۰۰ میلیون دلار برای کمک به اندونزی برای جلوگیری از توقف رشد کودکان، که نوعی سوء تغذیه است، تصویب کرده است.

بر اساس یک نظرسنجی دولتی که در ژانویه منتشر شد، حدود ۲۱ درصد از کودکان اندونزیایی زیر پنج سال یعنی حدود ۴.۵ میلیون کودک در سال ۲۰۲۲ کاهش رشد داشته اند.

 

منبع:ایرنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر