صادرات غلات روسیه، با وجود سایه تحریم‌های غرب رکورد زد!

صادرات غلات روسیه، با وجود سایه تحریم‌های غرب رکورد زد!
وزارت کشاورزی روسیه اعلام کرد که در دوره کشاورزی ۳۲۰۲-۲۰۲۲ محموله‌های غلات به ۶۰ میلیون تن رسیده است.
کد خبر : ۱۵۲۷۱۶

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، دیمیتری پاتروشف وزیر کشاورزی روسیه اعلام کرد که روسیه در سال کشاورزی از جولای ۲۰۲۲ تا ژوئن ۲۰۲۳، علی رغم تشدید تحریم‌های غرب، رکورد عرضه غلات به بازار جهانی را داشته است.

 

به گفته این مقام، بخش عمده غلات به کشور‌های دوست صادر شده است. پاتروشف به خبرنگاران گفت: در صادرات، ما رکورد بی‌سابقه ۶۰ تنی از حجم غلات را تحویل دادیم؛ این امر باعث شد تا درآمد‌های صادراتی ما افزایش قابل توجهی داشته باشد. مجموع آن‌ها در پایان سال ۲۰۲۲ بیش از ۴۱ میلیارد دلار بود.

به گفته این وزیر، روسیه صادرات محصولات کشاورزی خود را به کشور‌هایی که از تحریم‌های غرب علیه مسکو حمایت نکرده اند، تغییر داده است. این کشور‌ها اکنون ۸۷ درصد از صادرات را دریافت می‌کنند که مقصد‌هایی شامل چین، ترکیه، مصر، بنگلادش، الجزایر و پاکستان است. پاتروشف ماه گذشته گفت که تولیدکنندگان روسی به طور مداوم، روابط خود را با شرکای خارجی قابل اعتماد و مسئول ایجاد کرده اند

 

روسیه در سال ۲۰۲۲ جایگاه خود را به عنوان صادرکننده خالص محصولات کشاورزی حفظ کرد و در حال حاضر هر پنجمین بسته صادراتی گندم از این کشور صادر می‌شود. سال گذشته روسیه در برداشت محصول غلات رکورد زد و کشاورزان بیش از ۱۵۰ میلیون تن غلات  شامل بیش از ۱۰۰ میلیون تن گندم جمع آوری کردند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر