30 تير 1402 - 15:54

تقدیر از درایت رئیس کل بانک مرکزی در نگاه توسعه‌ای به بانک‌ها/ مشکلات مالیاتی و غیربانکی بودن گروه‌های سرمایه‌گذاری حل می‌شود

تقدیر از درایت رئیس کل بانک مرکزی در نگاه توسعه‌ای به بانک‌ها  مشکلات مالیاتی و غیربانکی بودن گروه‌های سرمایه‌گذاری حل می‌شود
مدیرعامل بانک پارسیان از محمدرضا فرزین؛ رئیس کل بانک مرکزی برای همکاری و حمایت از بانک‌ها در راستای توسعه‌ای شدن آن‌ها تقدیر کرد.
کد خبر : ۱۵۳۱۶۱

به گزارش خبرنگار ایبِنا، کوروش پرویزیان؛ مدیرعامل بانک پارسیان ضمن تقدیر و تشکر از محمدرضا فرزین؛ رئیس کل بانک مرکزی برای همکاری و حمایت از بانک‌ها در راستای توسعه‌ای شدن گفت: امیدوار هستیم با اخذ یک مجوز خاص از بانک مرکزی بتوانیم بانک پارسیان را هم به بانک تجاری و هم بانک توسعه‌ای تبدیل کنیم تا مخاطره غیربانکی بودن سرمایه گذاری را رفع کنیم و با سیاست‌های جدید بانک مرکزی و درایتی که دکتر فرزین دارند، مشکلات مالیاتی و غیربانکی بودن را در همه بانک‌ها از جمله گروه‌های سرمایه‌گذاری حل و فصل شود. خوشبختانه نگاه دولت مبنی بر توسعه‌ای بودن بانک‌هاست.


وی با اشاره به انجام تعهدات بانک پارسیان در چارچوب تسهیلات تکلیفی گفت: سال گذشته در مجموع به ۶۷.۸۴۵ نفر تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، فرزند و اشتغال به ارزش ۴۸.۱۹۲ میلیارد ریال پرداخت شده است. از این میزان سهم وام ازدواج ۱۲.۵۷۲ نفر و فرزند ۱۸.۳۲۸ نفر بود.


پرویزیان ادامه داد: سال گذشته به ۳.۵۵۰ فقره یه ارزش ۹۸.۶۰۹ میلیارد ریال وام خرد و متوسط به فعالان اقتصادی پرداخت شد که این میزان در سال ۱۴۰۰ برای ۳.۸۹۶ نفر به ارزش ۸۶.۱۹۴ میلیارد ریال و سال ۹۹ برای ۳.۰۲۱ نفر به ارزش ۵۴.۸۲۸ میلیارد ریال بود.


مدیرعامل بانک پارسیان همچنین خبر داد که شاخص NPL بانک نسبت به اصل تسهیلات، از رقم ۲۱.۱۴درصد سال ۹۹ به ۱۵.۷درصد در سال ۱۴۰۰ و ۱۳.۸۶درصد در سال گذشته کاهش یافت.


همچنین میزان تعیین تکلیف و وصول مطالبات غیرجاری بانک پارسیان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۲۱درصدی داشته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر