05 مرداد 1402 - 12:00
نماینده مجلس در گفت‌وگو با ایبِنا مطرح کرد:

بانک مرکزی با سیاست تثبیت ارزی جلوی نوسانات قیمتی را می‌گیرد

بانک مرکزی با سیاست تثبیت ارزی جلوی نوسانات قیمتی را می‌گیرد
نماینده مجلس گفت: تامین کالا‌های اساسی با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی جلوی نوسان قیمت این کالا‌ها را می‌گیرد.
کد خبر : ۱۵۳۲۲۳

جبار کوچکی نژاد؛ عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی به تامین کالا‌های اساسی از سوی بانک مرکزی گفت: تخصیص ارز به این شکل برای تامین کالا‌های اساسی جلوی نوسان قیمت در این حوزه را می‌گیرد.

 

وی افزود: تنها راه برای اینکه کالا‌های اساسی با قیمت مناسب به دست مردم برسد و دهک‌های مختلف جامعه بتوانند این کالا‌ها را با قیمت مناسب خریداری کنند، این است که کالا‌های اساسی کشور با نرخ ارز تثبیتی تامین شود.

 

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: تامین کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور با ارز شناور باعث می‌شود تا نوسان شدیدی در قیمت این کالا‌ها ایجاد شود و ما شاهد فشار‌های معیشتی بسیار زیادی به اقشار ضعیف جامعه باشیم.

 

کوچک نژاد خاطرنشان کرد: اینکه قیمت کالا‌های دیگر دچار نوسان می‌شود باید علت اصلی نوسان قیمت آن کالای اساسی را پیدا کنیم که ممکن است ریشه در یک سری مسائل غیر از تخصیص ارز داشته باشد به همین دلیل نباید علت افزایش قیمت کالا‌یی را صرفاً به موضوع تخصیص و نوع ارز ارتباط دهیم.

 

وی افزود: البته درباره تامین کالا‌های اساسی برای اقشار ضعیف جامعه باید زیرساخت‌های لازم توسط دولت برای کالابرگ الکترونیک فراهم شود، اما تا زمان تحقق این مسئله باید تخصیص ارز تثبیتی را برای جلوگیری از افزایش و نوسان قیمت این کالا‌ها داشته باشیم.

نویسنده: عباسی مزار
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر