اقدامات چین برای توسعه بخش خصوصی

اقدامات چین برای توسعه بخش خصوصی
چین اقدامات جدیدی را برای تشویق سرمایه‌گذاری خصوصی انجام داد.
کد خبر : ۱۵۳۲۸۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از خبرگزاری رسمی امارات /وام/ چین اعلام کرد که چندین بخش کلیدی را شناسایی کرده است که بر تشویق سرمایه گذاری خصوصی در چارچوب تلاش‌های دولت برای ترویج رشد بخش خصوصی در این کشور متمرکز خواهند بود.

کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین گفت که برای رسیدگی به نگرانی‌های شرکت‌های بخش خصوصی مرتبط با مشکلات تامین مالی، در زمینه‌های حمل و نقل، حفاظت از آب، انرژی پاک، زیرساخت‌های جدید، تولید پیشرفته و کشاورزی مدرن کار خواهد کرد.

این در حالی است که کمیسیون اسناد و تحقیقات ملی متعهد شد که شاخصی از پروژه‌های اولویت‌دار ایجاد کند و اقدامات حمایتی برای سرمایه‌گذاری خصوصی برای بهبود پروژه‌های سرمایه‌گذاری را اتخاذ کند.

این حرکت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که سرمایه گذاری خصوصی در دارایی‌های ثابت در چین در نیمه اول سال ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۰.۲ درصد، علیرغم افزایش ۳.۸ درصدی کل سرمایه گذاری در دارایی‌های ثابت در همان دوره کاهش یافته است.

هفته گذشته، شورای دولتی چین بر اهمیت احیای بخش خصوصی تاکید و اقداماتی را اعلام کرد که شامل برنامه‌هایی برای بهبود فضای تجاری کشور و بهبود تخصیص سرمایه خصوصی برای پروژه‌های زیربنایی بزرگ است.

کمیته توسعه و اصلاحات ملی همچنین متعهد شد که از سایر منابع برای پروژه‌های سرمایه گذاری خصوصی، مانند استفاده از زمین، و تشویق پروژه‌های سرمایه گذاری خصوصی، اطمینان حاصل کند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر