16 مرداد 1402 - 11:53

آخرین وضعیت پول‌های بلوکه شده ایران در ژاپن

آخرین وضعیت پول‌های بلوکه شده ایران در ژاپن
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران مطالبات مالی خود از ژاپن را دنبال می‌کند.
کد خبر : ۱۵۳۷۰۷

به گزارش ایبِنا، ناصر کنعانی؛ سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص سفر وزیر امور خارجه کشورمان به ژاپن و نحوه بهره برداری از پول‌های بلوکه شده ایران در ژاپن، اظهارداشت: امیرعبداللهیان شب گذشته به وقت محلی ژاپن و به دعوت رسمی همتای ژاپنی وارد این کشور شد.

وی گفت: دیدار با وزیر امور خارجه و وزیر بهداشت و رفاه آن کشور در اولین ساعات کاری امروز به وقت محلی ژاپن انجام شد و دیدار با نخست وزیر آن کشور نیز انجام خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: دستور کار‌های مشترک و زمینه‌های همکاری زیادی را با ژاپن داریم و این موضوع در چارچوب سیاست دولت در توسعه تعاملات با کشور‌های آسیایی است.

کنعانی افزود: ژاپن هم یکی از کشور‌هایی است که افزایش تعاملات با آن در دستورکار دولت است و دو طرف اهتمام خاصی به گفتگو‌های دوجانبه برای افزایش همکاری‌ها دارند.

وی گفت: موضوع مطالبات مالی ایران از کشور‌های محتلف را همچنان مانند گذشته دنبال خواهیم کرد و در خصوص ژاپن هم در سطوح مختلف این موضوع مطرح شده و سال گذشته هم در دیدار رئیس جمهور کشورمان و نخست وزیر ژاپن در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک ، این موضوع بررسی شده بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: دولت ژاپن هم بار‌ها اعلام کرده که نسبت به تامین دیون ایران آمادگی دارد و تلاش می‌کند که این امر محقق شود.

برگزاری نشست ایران و بریکس با حضور روسیه

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص سفر معاون وزیر امور خارجه روسیه به تهران، بیان کرد: خوشبختانه در سطوح مختلف آمد و رفت‌های دیپلماتیک میان ایران و روسیه برقرار است و این بر اساس اراده مقامات عالی رتبه دو کشور است.

وی گفت: فردا سه شنبه نشست مهمی را در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه شاهد خواهیم بود.

کنعانی بیان کرد: در خرداد ماه سال جاری وزیر امور خارجه کشورمان در نشست وزرای خارجه بریکس و بریکس پلاس آفریقای جنوبی شرکت کردند و ملاقات‌های دوجانبه‌ای داشتند.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان داشت: موضوع عضویت ایران در بریکس مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت و در همان سفر آقای امیرعبداللهیان اعلام کردند که کنفرانسی در تهران خواهیم داشت تا موضوع همکاری‌های ایران و بریکس را مورد بررسی قرار دهیم.

وی ادامه داد: نشستی تحت عنوان ایران و بریکس؛ چشم انداز‌های همکاری، فردا در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار خواهد شد و معاون وزیر امور خارجه روسیه هم برای همین نشست در تهران حضور دارند؛ ضمن اینکه پنل‌های مختلفی را در این نشست خواهیم داشت.

کنعانی تصریح کرد: با توجه به روابط خوب دو طرف، این نشست فرصت خوبی برای مذاکره با روسیه است و ایران برای آماده سازی شرایط بازگشت مسئولانه طرف‌های برجام، از هر فرصت دیپلماتیکی استفاده خواهد کرد.

 

منبع: ایرنا

فیلم و پخش زنده
بیشتر