17 مرداد 1402 - 19:47
وزیر کار:

اشتغال پایدار و بیمه اجباری در دولت سیزدهم افزایش یافت/ کاهش یک درصدی نرخ بیکاری

اشتغال پایدار و بیمه اجباری در دولت سیزدهم افزایش یافت  کاهش یک درصدی نرخ بیکاری
سال گذشته یک میلیون فرصت شغلی ایجاد شده و اشتغال پایدار، بیمه اجباری و ضریب پشتیبانی صندوق‌های بازنشستگی افزایش یافته است.
کد خبر : ۱۵۳۷۶۰

به گزارش ایبِنا؛ از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سید صولت مرتضوی» در نشست بررسی عملکرد اعطای تسهیلات تکلیفی اظهار داشت: رئیس‌جمهور چند مساله را به‌عنوان اهداف اصلی دولت در نظر دارند که یکی از آن‌ها ایجاد سالیانه یک میلیون فرصت شغلی است.

 

وی اعلام کرد: طبق گزارش مرکز آمار ایران، از بهار ۱۴۰۱ تا بهار ۱۴۰۲، نرخ بیکاری یک درصد کاهش یافت.

 

مرتضوی، از ایجاد اشتغال به‌عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی عدالت نام برد و گفت: اگر عدالت را هدف غایی ایجاد جمهوری اسلامی بدانیم، شاخصه اشتغال، آن را ارزیابی می‌کند.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه اشتغال، حیات‌بخش و عزت‌آفرین است، گفت: اشتغال، احساس غرور و شادابی برای جامعه به ارمغان می‌آورد و اگر ما وظیفه اشتغال‌زایی را به درستی انجام دهیم، امنیت اجتماعی جامعه را تضمین کرده‌ایم.

 

در نشست «بررسی عملکرد اعطای تسهیلات تکلیفی موضوع بند الف تبصره (۱۸) و بند ب تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲» علاوه بر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدمرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، «علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور، معاون و نمایندگانی از وزارت کشور، مدیران‌عامل و نمایندگان بانک مرکزی و بانک‌های عامل کشور حضور داشتند.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر