رتبه اعتباری بانک‌های آمریکا کاهش یافت

رتبه اعتباری بانک‌های آمریکا کاهش یافت
مؤسسه رتبه‌بندی مودیز رتبه اعتباری چند بانک کوچک تا متوسط ایالات متحده را کاهش داد.
کد خبر : ۱۵۳۷۶۱

به گزارش ایبِنا؛ به نقل از رویترز، مؤسسه رتبه‌بندی مودیز روز دوشنبه رتبه اعتباری چند بانک کوچک تا متوسط ایالات متحده را کاهش و هشدار داد که ممکن است رتبه برخی از بزرگترین وام دهندگان این کشور نیز شاهد افت باشد.

 

این مؤسسه همچنین هشدار داد که قدرت اعتباری بخش بانکی آمریکا احتمالاً با ریسک‌های تامین مالی و سودآوری کمتر مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

 

مودیز رتبه ۱۰ بانک آمریکایی را یک پله کاهش داد و ۶ غول بانکی از جمله بانک نیویورک ملون و یواس بانکورپ را در لیست بررسی برای کاهش احتمالی رتبه قرار داد.

 

این مؤسسه در یادداشتی نوشت: نتایج سه ماهه دوم بسیاری از بانک‌ها فشار‌های فزاینده‌ای را برای سودآوری نشان می‌دهد که توانایی آن‌ها برای تولید سرمایه داخلی را کاهش می‌دهد.

 

این در حالی است که یک رکود خفیف در ایالات متحده برای اوایل سال ۲۰۲۴ پیش بینی می‌شود و به نظر می‌رسد "کیفیت دارایی‌ها" رو به کاهش است و خطرات خاصی در پورتفوی املاک تجاری (CRE) برخی از بانک‌ها دیده می‌شود.

 

به گفته شرکت مودیز، افزایش قرار گرفتن در معرض املاک تجاری به دلیل نرخ‌های بهره بالا، کاهش تقاضا برای دفتر کار به علت دورکاری‌ها، و کاهش در دسترس بودن اعتبار املاک تجاری، یک ریسک کلیدی محسوب می‌شود.

 

این آژانس همچنین چشم انداز خود را برای ۱۱ بانک بزرگ از جمله کپیتال وان و سیتیزنز فایننشال به منفی تغییر داد.

 

بر اساس این گزارش، سقوط بانک‌های سلیکون، ولی و سیگنچر در اوایل سال جاری میلادی منجر به بحران اعتماد در بخش بانکی ایالات متحده شد که منجر به خروج سپرده‌ها از برخی بانک‌های منطقه‌ای شد، در حالی که مقامات این کشور اقدامات اضطراری را برای تقویت اعتماد آغاز کردند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر