شیوع مهاجرت در جوانان کشور‌های عربی

شیوع مهاجرت در جوانان کشور‌های عربی
فایننشال تایمز نوشت: بیش از نیمی از جوانان در مشرق و مغرب جهان عرب تمایل به مهاجرت دارند.
کد خبر : ۱۵۳۸۳۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، یک مطالعه نشان می‌دهد که چشم انداز‌های تیره اقتصادی و نرخ بالای بیکاری در شمال آفریقا و شام باعث افزایش تمایل شهروندان به ترک کشور‌های مبدا شده است.

روزنامه آمریکایی فایننشال تایمز امروز جمعه گزارش داد که بیش از نیمی از جوانان عرب در شمال آفریقا و شام در تلاش هستند تا از کشور‌های خود مهاجرت کنند یا در جستجوی شغل بهتر در خارج از کشور ترک کنند.

جدیدترین نظرسنجی جوانان عرب که توسط ASDA'A BCW در روز پنجشنبه انجام شد، نشان داد که ۵۳ درصد از افراد بین ۱۸ تا ۲۴ سال در کشور‌های شام - اردن، سوریه، عراق، لبنان، یمن و فلسطین اشغالی - و ۴۸ درصد از میان کسانی که در شمال آفریقا هستند، می‌خواهند برای یافتن کار به خارج از کشور مهاجرت کنند.

این رقم در کشور‌های صادرکننده نفت و گاز شورای همکاری خلیج فارس یعنی جایی که استاندارد‌های زندگی بالاتر از بقیه منطقه است به ۲۷ درصد کاهش می‌یابد.

کانادا با انتخاب ۳۴ درصد از افراد مورد بررسی در صدر فهرست مقاصد ترجیحی قرار دارد، پس از آن ایالات متحده با ۳۰ درصد، آلمان و بریتانیا هر کدام با ۲۰ درصد و فرانسه با ۱۷ درصد قرار دارند.

ASDA'A BCW، که در ۱۵ سال گذشته سالانه این نظرسنجی را انجام می‌دهد، گفت که تمایل به مهاجرت "همخوانی با چشم انداز تیره اقتصادی در بسیاری از کشور‌های عربی است. "

در این نظرسنجی، ۷۲ درصد از جوانان شام و حدود دو سوم از جوانان آفریقای شمالی، معتقد بودند که اقتصاد ملی آن‌ها در "مسیر نادرست" پیش می‌رود و دولت‌هایشان سیاست‌های درستی برای رسیدگی به مهمترین نگرانی‌هایشان ندارند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر