چین محدودیت‌های سفر‌های گروهی توریستی را از زمان همه‌گیری کرونا لغو کرد

چین محدودیت‌های سفر‌های گروهی توریستی را از زمان همه‌گیری کرونا لغو کرد
چینی‌ها از بزرگترین خرج‌کنندگان پول در خارج از کشور هستند.
کد خبر : ۱۵۳۸۴۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، مقامات چینی محدودیت‌هایی را که در طول همه‌گیری کرونا در سفر‌های گروهی توریستی به بسیاری از کشور‌ها از جمله بازار‌های بزرگ مانند ایالات متحده، ژاپن، کره جنوبی و استرالیا اعمال شده بود، لغو کردند.

انتظار می‌رود این تصمیم بخش‌های گردشگری را در بسیاری از کشور‌ها احیا کند، زیرا غیبت گردشگران چینی از زمان شیوع همه‌گیری، شرکت‌های گردشگری را در سطح جهان تحت تاثیر قرار داده است.

این ممنوعیت قبلاً در مارس گذشته به عنوان بخشی از لغو محدودیت‌های قبلی برای سفر‌های سازمان‌یافته به صورت گروهی از فرانسه برداشته شده بود.

گردشگران چینی بزرگترین خرج کنندگان پول در خارج از کشور هستند، زیرا آن‌ها یک چهارم تریلیون دلار در سال ۲۰۱۹ خرج کردند.

وزارت فرهنگ و گردشگری چین هنگام انتشار مقررات جدید از کشور‌هایی که بیشترین روابط توریستی را با آن‌ها خواهد داشت یاد کرد که شامل ژاپن، کره جنوبی، هند، بریتانیا، ترکیه و بلژیک می‌شود، و اعلام کرد که این تصمیم «نقش مثبتی در ارتقای تبادل گردشگری و همکاری ایفا می‌کند».

کانادا که روابط سختی با چین دارد، در این لیست قرار ندارد.


قابل ذکر است که چین در سال ۲۰۲۰ برای محافظت از خود در برابر شیوع کووید-۱۹ مرز‌های خود را بست، سپس پس از ورود به سرزمین‌های خود قرنطینه طولانی و پرهزینه‌ای را برای جلوگیری از بازگشت به کشور اعمال کرد و مانع از سفر چینی‌ها به خارج از کشور به مدت ۳ سال به جز سفر‌های ضروری شد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر