23 مرداد 1402 - 09:30
مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی خبر داد:

برگزاری ۱۲ حراج برخط خرده‌فروشی در سراسر کشور/ کالا‌ها بدون واسطه به دست مصرف‌کننده می‌رسد

برگزاری ۱۲ حراج برخط خرده‌فروشی در سراسر کشور  کالا‌ها بدون واسطه به دست مصرف‌کننده می‌رسد
۹ هزار تن گندم که در اختیار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی قرار گرفته بود، از هفته گذشته وارد سیلو‌های شرکت غله شد.
کد خبر : ۱۵۳۹۴۱

به گزارش ایبِنا، سید عبدالمجید اجتهادی اظهار داشت: یک محموله ۶ هزار تنی و یک محموله سه‌هزار تنی که از یک سال گذشته در انبار‌های اموال تملیکی مانده بود، با همکاری دستگاه‌های مربوطه تعیین‌تکلیف شد و با قیمت دولتی در اختیار شرکت غله و خدمات بازرگانی دولتی استان مازندران قرار گرفت.

 

وی افزود: این گندم‌ها خوراکی بود که اگر اقدامات خوب و گسترده‌ای در تعیین تکلیف انجام نمی‌شد، از مصرف انسانی خارج و در روش‌های ثانویه دام و الکل قرار می‌گرفت.

 

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ادامه‌داد: ارز دولتی برای این گندم‌ها اختصاص یافته بود که با اقدامات خوب انجام شده و با هماهنگی‌ها در سطح ملی، شرکت غله و بازرگانی و سایر نهاد‌های مربوطه، از ابتدای هفته گذشته تاکنون از انبار‌ها خارج و وارد سیلو‌های شرکت غله و خدمات بازرگانی دولتی در استان مازندارن شد.

 

برگزاری حراج‌های برخط خرده‌فروشی

 

وی در بخش دیگر این نشست از برگزاری حراج‌های برخط خرده فروشی در سراسر کشور خبر داد و گفت: راه‌اندازی سامانه برخط خرده فروشی از تکالیف قانونی این سازمان در راستای قانون مبارزه با قاچاق کالا بود که در دولت سیزدهم انجام شد.

 

اجتهادی افزود: از اواخر پارسال با دستور اکید وزیر امور اقتصادی و دارایی، این سامانه راه‌اندازی شد و ما معطل تصویب آیین نامه اجرایی این سامانه نماندیم.

 

وی با بیان اینکه دیگر حراج‌های حضوری برگزاری نمی‌شود، گفت: سامانه حراج برخط بدون اینکه هزینه اضافه بر دولت تحمیل کند، ذیل سامانه ستاد الکترونیک دولت ایجاد شد.

 

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی بیان‌داشت: آیین نامه اجرایی این سامانه فروردین امسال ابلاغ و اجرایی شد.

 

اجتهادی با اشاره به اینکه اکنون ۱۲ حراج برخط خرده فروشی برگزار شده است، گفت: این حراج‌ها از طریق استان‌های تهران، قم و قزوین در حال برگزاری است و در سایر استان‌ها نیز برگزار می‌شود.

 

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تاکید کرد: از طریق برگزاری حراج برخط، کالا‌ها بدون واسطه به دست مصرف‌کننده می‌رسد و متقاضیان می‌توانند از استان‌های مختلف در این حراج شرکت کنند.

 

وی، مزایا و دستاورد‌های راه‌اندازی این سامانه را شفافیت، ایجاد رقابت، حذف واسطه‌ها و استفاده عموم افراد جامعه از حراج‌ها، کاهش هزینه‌های شرکت در حراج‌های حضوری، جلوگیری از امکان تبانی بین مزایده‌گران، سرعت در برگزاری حراج‌ها و سایر موارد عنوان کرد.

 

اجتهادی با اشاره به اینکه محدودیتی در برگزاری حراج‌های برخط خرده فروشی نیست، گفت: حراج‌های حضوری به صورت ماهانه برگزار می‌شد، در حالی که حراج‌های برخط این شرایط را فراهم کرده است که به صورت هفتگی در استان‌های تهران، قم و قزوین برگزار شود.

 

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی عنوان‌کرد: شاهد رشد ۳۰۰ درصدی بین قیمت پایه کارشناسی با قیمت پیشنهادی در کالا‌ها هستیم.

 

منبع: ایرنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر