29 مرداد 1402 - 13:10
در گفت‌وگو با ایبِنا مطرح شد؛

آرامش بازار ارز نویدبخش بهبود اقتصادی/ سیاست تثبیت باید ادامه یابد

آرامش بازار ارز نویدبخش بهبود اقتصادی  سیاست تثبیت باید ادامه یابد
با اقدامات اخیر بانک مرکزی شاهد ثبات و کنترل بازار ارز هستیم که قطعا با ادامه این روند می‌توان به بهبود بیشتر وضعیت امیدوارتر بود.
کد خبر : ۱۵۳۹۹۴

حسین طوسی، عضو کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران در خصوص سیاست‌های خارجی اخیر دولت و بانک مرکزی و لزوم ایجاد ارتباط با کشور‌های منطقه و دنیا به خبرنگار ایبِنا گفت: قطعا اقدامات دیپلماتیک اخیر در ایجاد ارتباط با کشور‌های منطقه می‌تواند در بهبود وضعیت اقتصادی و آرامش بازار تاثیرگذار باشد و نویدبخش اتفاقات بهتر بعدی محسوب شود. به عنوان مثال باید به سفر رئیس کل بانک مرکزی کشورمان به آمریکا و قطر، سفر پادشاه عمان به ایران و همچنین برقراری ارتباط با عربستان اشاره کرد که تاثیر آن بر بازار ارز کاملا مشهود و سریع بود.

وی به ضرورت حضور ایران در پیمان‌های دوجانبه و چند جانبه نیز اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری شانگ‌های یکی از اتفاقات بزرگ و مهمی است که پس از سال‌ها تلاش و برنامه ریزی میسر شد. بی تردید عضویت ایران در سازمانی با حضور برخی از کشور‌های بزرگ و قدرتمند اقتصادی و سیاسی می‌تواند به سود اقتصاد ما باشد و بسیاری از مشکلات بین المللی در عرصه مبادلات مالی و ارزی را برطرف سازد.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: البته دولتمردان ما نباید تنها به این مورد اکتفا کنند، چراکه ما همچنان نیازمند حضور در پیمان‌های بزرگ و مهم منطقه‌ای و جهانی هستیم تا به کمک آن‌ها بسیاری از محدودیت‌های بین المللی را کاهش دهیم. بسیاری از فعالان اقتصادی وهمچنین صاحبان کسب و کار و صنایع بر این باورند که ما همچنان باید با کشور‌های مختلف دنیا رابطه برقرار کنیم تا بتوانیم در اقتصاد جهان حرفهای بیشتری برای گفتن داشته باشیم. قطعا در بحث جذب سرمایه گذاران خارجی نیز باید بستر مناسبی را برای حضور سرمایه گذاران در ایران فراهم کنیم.

عضو اتاق بازرگانی ایران در خصوص سیاست‌های تثبیت بانک مرکزی نیز گفت: تاثیرات مثبت سیاست‌های تثبیت بانک مرکزی در ماه‌های اخیر در بازار ارز و ثبات قیمت‌ها کاملا مشهود و ملموس است که معتقدم باید همچنان تداوم و استمرار داشته باشد.

طوسی با اظهار امیدواری نسبت به حل مشکلات اقتصادی کشور با توجه به برنامه های تثبیت و کنترل بازار ارز تاکید کرد: ما برای رونق اقتصاد، تقویت بخش مولد و همچنین تسهیل روند واردات و صادرات و تجارت جهانی باید فشار مشکلات ارزی و تورم را کاهش دهیم. خوشبختانه با اقدامات اخیر بانک مرکزی شاهد ثبات و کنترل بازار ارز هستیم و قطعا با ادامه این روند می توان به بهبود هر چه بیشتر وضعیت نیز امیدوارتر بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر