مردم روسیه برای ذخیره ارز، یوآن را به دلار و یورو ترجیح می‌دهند

مردم روسیه برای ذخیره ارز، یوآن را به دلار و یورو ترجیح می‌دهند
از زمان اعمال تحریم علیه روسیه به خاطر درگیری نظامی با اوکراین، اعتماد مردم این کشور به دلار و یورو به شدت کاهش یافته است.
کد خبر : ۱۵۴۱۳۳

به گزارش ایبِنا، به نقل از راشاتودی، نتایج یک نظرسنجی انجام‌شده توسط موسسه پابلیک اوپنیون، نشان می‌دهد که در میان مردم روسیه یوآن چین محبوب‌ترین ارز خارجی برای حفظ ارزش دارایی‌هاست.

 

این موسسه از مردم سؤال کرده اگر پول زیادی به روبل داشته باشند و مجبور باشند آن را به یک ارز خارجی تبدیل کرده و به مدت ۵ سال نگه دارند، از کدام ارز استفاده خواهند کرد. شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به این سؤال، ۳۲ درصد گفته‌اند که ترجیح می‌دهند پول خود را به یوآن چین تبدیل کنند و ۲۶ درصد هم یورو را ترجیح داده‌اند و تنها ۲۳ درصد از آن‌ها اعلام کرده‌اند که روبل را به دلار تبدیل می‌کنند.

 

درواقع مطالعات انجام‌شده حاکی است که یوآن به محبوب‌ترین ارز خارجی در میان مردم روسیه، به جز جوانان زیر ۳۰ سال تبدیل شده است. ۳۴ درصد جوانان زیر ۳۰ سال روس یورو و ۳۶ درصد ترجیح می‌دهند که پول خود را به دلار تبدیل کنند و ۳۲ درصد هم یوآن چین را گزینه خود معرفی کرده‌اند. البته در میان افراد دارای تحصیلات دانشگاهی روسی ۴۱ درصد طرفدار یوآن بوده‌اند.

 

پوند انگلیس و لیر ترکیه هم از دیگر گزینه‌های مردم روسیه برای تبدیل کردن روبل به‌شمار می‌رود و یک درصد هم ترجیح داده‌اند که روبل را به ریال ایران تبدیل کنند. البته ۶۱ درصد از شرکت‌کنندگان گفته‌اند که اگر مجبور نباشند ترجیح می‌دهند پول خود را به همان روبل نگه دارند.

 

این نظرسنجی با مشارکت ۱۵۰۰ نفر افراد بالای ۱۸ سال در ۱۰۴ نقطه از روسیه انجام شده است.

 

منبع: فارس

برچسب ها: یوآن دلار ارز روسیه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر