05 شهريور 1402 - 12:26

کاربرد یورو در تراکنش‌های سوئیفت کم کرد

کاربرد یورو در تراکنش‌های سوئیفت کم کرد
بر اساس تحلیل ریانووستی، تراکنش‌های سوئیفت با ارز واحد یورو در ماه جولای به پایین‌ترین حد تاریخی خود رسید.
کد خبر : ۱۵۴۴۲۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، بر اساس تحلیل ریانووستی، تراکنش‌های فرامرزی سوئیفت با ارز واحد در ماه جولای به پایین‌ترین حد تاریخی خود رسید. این هفته ریانووستی با استناد به داده‌های سوئیفت گزارش داد که کاربرد یورو در مبادلات بین المللی ماه جولای به پایین‌ترین سطح خود رسیده است. آمار‌ها نشان می‌دهد که نسبت تراکنش‌های فرامرزی مربوط به دومین ارز پرطرفدار جهان در ماه گذشته به ۲۴.۴ درصد کاهش یافته که ۶.۸۳ واحد درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.

پرداخت‌ها با دلار آمریکا به ۴۶.۴ درصد افزایش یافت، در حالی که تراکنش‌های فرامرزی با یوان چین به بیش از ۳ درصد که بالاترین سطح از آغاز سال ۲۰۲۲ است افزایش یافت. سهم یوان در تجارت جهانی پیوسته در راستای تلاش‌های پکن برای بین المللی کردن کاربرد ارز خود است. سوئیفت (انجمن جهانی ارتباطات مالی بین بانکی) هم ابزار اصلی پردازش پرداخت‌های جهانی است. با این حال، در سال‌های اخیر سیستم‌های پیام رسانی بین بانکی جایگزین شده اند.

روسیه زمانی که ایالات متحده این کشور را در سال ۲۰۱۴ تحریم کرد، توسعه سیستم پرداخت ملی خود را آغاز کرد. SPFS انتقال پیام‌های مالی بین بانک‌ها را در داخل و خارج از کشور تضمین می‌کند. کارت‌های میر روسیه در ماه دسامبر ۲۰۱۵ وارد گردش شد و در حال حاضر در تعدادی از کشور‌ها استفاده می‌شود. چین همچنین دارای سیستم پرداخت خود به نام CIPS (سیستم پرداخت بین بانکی فرامرزی) است، در حالی که هند دارای SFMS (سیستم پیام رسانی مالی ساختاریافته) است. روسیه و شرکای تجاری‌اش استفاده از ارز‌های محلی را در تسویه حساب‌ها افزایش داده‌اند و در بحبوحه تحریم‌های غرب علیه مسکو، در تلاش برای ایجاد یک ارز ذخیره جدید هستند.

برچسب ها: یورو سوئیفت روسیه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر