14 شهريور 1402 - 14:59

اعتصاب دو هفته‌ای کارگران گاز در استرالیا

اعتصاب دو هفته‌ای کارگران گاز در استرالیا
اتحادیه کارگران شرکت شورون آمریکا در استرالیا اعلام کرد که کارگران این شرکت قصد دارند به مدت دو هفته دست به اعتصاب بزنند.
کد خبر : ۱۵۴۸۳۰

به گزارش ایبِنا، به نقل از رویترز، اتحادیه کارگران شرکت شورون آمریکا در استرالیا اعلام کرده که قرار است کارگران دو تاسیسات تولید گاز ال ان جی این شرکت در گورگون و ویتستون استرالیا به مدت دو هفته دست به اعتصاب بزنند.

 

این اعتصاب از روز ۱۴ سپتامبر آغاز خواهد شد و به نوعی نشان‌دهنده تشدید اختلافات بین کارگران و کارفرمایان در موضوع پرداخت دستمزد و شرایط کاری است.

 

این کارگران البته روز پنجشنبه و به‌طور مقطعی اعتصاب کرده بودند و در حالی تصمیم گرفته‌اند تا از چند روز دیگر دوباره اعتصاب کنند که کمیسیون اشتغال عادلانه استرالیا از دیروز تلاش کرده با پادرمیانی، اختلاف بین دو طرف را حل کند. شرکت شورون البته هنوز نسبت به این خبر واکنشی نشان نداده است.

 

استرالیا بزرگ‌ترین صادرکننده ال ان جی در جهان است و اختلافات کنونی بین کارفرمایان و کارگران در تاسیسات گازی این کشور به بی‌ثباتی در بازار گاز جهانی منجر شده است. کارگزاری‌های گازی بین‌المللی نگران آن هستند که اختلافات موجود در استرالیا در بلندمدت ادامه پیدا کند.

 

موسسه ING می‌گوید: تصمیم اخیر اتحادیه کارگری نشان می‌دهد که وساطت‌های انجام‌شده تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر