14 شهريور 1402 - 16:04
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

زائرین کربلا امسال بدون صف و در کوتاهترین زمان، ارز اربعین را دریافت کردند/ امسال دلارزدایی واقعی صورت گرفت

زائرین کربلا امسال بدون صف و در کوتاهترین زمان، ارز اربعین را دریافت کردند  امسال دلارزدایی واقعی صورت گرفت
با وجود افزایش عرضه ارز برای خرید دینار عراق، نرخ این ارز در بازار آزاد افزایش قیمت نداشت و حتی با کاهش هم مواجه شد.
کد خبر : ۱۵۴۸۴۰

به گزارش ایبِنا، شهباز حسن پور بیگلری؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد بانک مرکزی در تامین ارز زائران اربعین گفت: بانک مرکزی امسال اقدامات بسیار خوبی در رابطه با تامین ارز مورد نیاز زائران اربعین داشت که عملکرد آن به‌ویژه درخصوص تسریع عرضه ارز قابل تقدیر و تشکر است.

وی افزود: یکی از نکات برجسته در تامین ارز زائران اربعین، حذف دلار و تخصیص دینار عراق بود؛ ضمن اینکه زائران اربعین در کمترین زمان ممکن ارز مورد نیاز خود را از شعب تعیین شده که تعدادشان نیز بسیار بود، دریافت می‌کردند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: امسال بیش از یک میلیون زائر اربعین برای عزیمت به عراق از بانک‌های تعیین شده ارز دریافت کردند که این آمار نسبت به آمار‌های سال‌های قبل رشد قابل توجهی داشته است.

حسن پور خاطرنشان کرد: امسال زائران به جای معطل ماندن در صف‌های طولانی برای دریافت ارز در کمترین زمان ممکن و با مراجعه به شعب بانک‌های تعیین شده توانستند ارز مورد نیاز خود را تا سقف ۲۰۰ هزار دینار دریافت کنند.

وی افزود نکته مهم دیگر اینکه با وجود افزایش عرضه ارز برای خرید دینار عراق، نرخ این ارز در بازار آزاد افزایش قیمت نداشت و حتی با کاهش هم مواجه شد.

 

منبع: نود اقتصادی

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر