19 شهريور 1402 - 12:15

رشد ۲۶ درصدی مبادلات تجاری ایران و آمریکا از ابتدای ۲۰۲۳

رشد ۲۶ درصدی مبادلات تجاری ایران و آمریکا از ابتدای ۲۰۲۳
مبادلات تجاری ایران و آمریکا در ۷ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به بیش از ۳۱میلیون دلار رسید.
کد خبر : ۱۵۴۹۶۷

به گزارش ایبِنا، دفتر آمار آمریکا با انتشار گزارشی از تجارت بیش از ۳۱ میلیون دلاری این کشور با ایران طی ۷ ماهه نخست سال جاری میلادی خبر داد.

مبادلات تجاری ایران و آمریکا در ماه‌های ژانویه تا جولای ۲۰۲۳ با رشد ۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۳۱.۲ میلیون دلار رسیده است. کل تجارت دو کشور در ۷ ماهه نخست سال قبل ۲۴.۷ میلیون دلار اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش صادرات آمریکا به ایران در ماه‌های ژانویه تا جولای امسال ۲۶ درصد رشد کرده و به ۳۰.۶ میلیون دلار رسیده است. در مدت مشابه سال قبل صادرات آمریکا به ایران ۲۴.۲ میلیون دلار گزارش شده بود.

واردات آمریکا از ایران در ۷ ماهه نخست ۲۰۲۳ نیز بالغ بر ۰.۶ میلیون دلار بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲۰ درصد رشد داشته است. آمریکا در ۷ ماهه نخست سال قبل ۰.۵ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

مبادلات تجاری ایران و آمریکا همچنان نسبت به کل مبادلات تجاری دو کشور رقم بسیار ناچیزی را شامل می‌شود که این امر نشان دهنده تداوم سیاست‌های خصمانه دولت دموکرات آمریکاعلیه ایران است. ایران در میان واردکنندگان کالا‌های آمریکایی در ۷ ماهه نخست امسال رتبه ۱۷۶ و در میان کشور‌های صادرکننده کالا به آمریکا رتبه ۲۱۱ را داشته است.



منبع: تسنیم

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر