26 شهريور 1402 - 09:22

گازپروم از طریق اوکراین گاز به اروپا می‌فرستد

گازپروم از طریق اوکراین گاز به اروپا می‌فرستد
شرکت روسی "گازپروم" اعلام کرد قصد دارد ۴۱.۵ میلیون متر مکعب گاز از طریق اوکراین به اروپا ارسال کند.
کد خبر : ۱۵۵۱۵۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، شرکت روسی گازپروم اعلام کرد که ۴۱.۵ میلیون متر مکعب گاز از طریق اوکراین به اروپا ارسال خواهد کرد که در مقایسه با ۴۲.۴ میلیون مترمکعب گاز روز جمعه کمتر است.

قابل توجه است که کشور‌های اروپایی، وابستگی خود به نفت روسیه را قطع نکردند.


مجله آمریکایی پولیتیکو در ماه می‌گذشته گزارش داد که اتحادیه اروپا احتمالاً ممنوعیت واردات گاز روسیه از طریق خطوط لوله را در بسته یازدهم تحریم اعمال نخواهد کرد، زیرا "این ایده در بروکسل مورد حمایت قرار نمی‌گیرد. "


در ابتدای سال جاری، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه فرمانی را امضا کرد که گازپروم و شرکت‌های تابعه آن را از مالیات بر درآمد بالا در هنگام صادرات گاز طبیعی مایع معاف می‌کند.

در ماه اوت گذشته، وب‌سایت آمریکایی Business Insider گزارش داد که روسیه توانسته است، در طول سال گذشته، به‌رغم مشغله‌ای که با عملیات نظامی ویژه در اوکراین داشت، ثروت خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

این روزنامه توضیح داد که تمام تلاش‌های غرب برای تضعیف اقتصاد روسیه از طریق سیاست تحریم‌ها «شکست خورد» و اشاره کرد که سال گذشته، علی‌رغم همه محدودیت‌های غربی، مسکو توانست ۶۰۰ میلیارد دلار دیگر به دارایی‌های خود اضافه کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر