اندونزی هم به پویش دلار زدایی پیوست

اندونزی هم به پویش دلار زدایی پیوست
حرکت بین‌المللی علیه سلطه دلار بر تجارت جهانی کشور‌های بیشتری را به سوی خود می‌کشاند به طوری که اندونزی هم به این پویش پیوسته است.
کد خبر : ۱۵۵۴۱۸

به گزارش ایبِنا از وبگاه مارکِتس اینسایدِر، بنا بر اعلام بانک مرکزی اندونزی، این کشور یک کارگروه ملی برای گسترش استفاده از تراکنش‌های ارز محلی (LCT) با کشور‌های شریک تشکیل داده است.

پِری وارجیو (Perry Warjiyo) در یک بیانیه مطبوعاتی گفته است: بانک مرکزی اندونزی اطمینان دارد که کارگروه ملی تراکنش‌های ارز محلی، یک انجمن مؤثر خواهد بود که بین وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی، برای افزایش استفاده از ارز‌های محلی در معاملات دوجانبه بین اندونزی و شرکای تجاری اصلی، هماهنگی ایجاد خواهد کرد.

بانک مرکزی اندونزی افزود: این اقدام همچنین به افزایش ثبات روپیه و افزایش انعطاف‌پذیری بازار‌های مالی داخلی کمک خواهد کرد.

اقدام اندونزی آخرین اقدام در میان مجموعه اقدامات کشورها، از چین گرفته تا روسیه و هند، برای دور شدن از دلار در معاملات جهانی است؛ حرکتی که به آن «دلارزدایی» می‌گویند. پکن و دهلی‌نو ترتیبات تجاری را برای تسویه به ارز‌های خود آغاز کرده‌اند، در حالی که بلوک اقتصادی بریکس موضوع طراحی یک ارز مشترک را بررسی می‌کنند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، ماه گذشته در یک سخنرانی ویدئویی در نشست بریکس گفت: دلارزدایی یک «فرایند برگشت‌ناپذیر» است که در حال گسترش است.

 

منبع: ایرنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر