11 مهر 1402 - 16:09

درخواست بانک روسی برای استقرار در مناطق آزاد ایران

درخواست بانک روسی برای استقرار در مناطق آزاد ایران
نمایندگان بانک V.T.B روسیه خواستار راه‌اندازی شعب خود در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران شدند.
کد خبر : ۱۵۵۷۰۹

به گزارش ایبنا، نمایندگان بانک V.T.B روسیه با هدف بررسی و امکان سنجی همکاری برای توسعه و سرمایه گذاری و ایجاد خط جدید اعتباری و خدمات بانکی از بندر امیرآباد بازدید کردند. در این بازدید دو طرف بر استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل دو جانبه ایران و روسیه اشاره و بر تقویت مسیر تبادل کالا بین دو کشور با محوریت بندرامیرآباد تأکید کردند.

تعامل ارزی دو جانبه جهت رونق صادرات و ترانزیت محصولات و ایجاد فرآیند‌های پولی تأثیرگذار، انتقال و رفع تعهدات ارزی که منجر به جلوگیری از وارد شدن خسارت به صاحبان کالا می‌شود، از دیگر موارد مطروحه در این جلسه بود. همچنین نمایندگان بانک روسی، استفاده از اسکله رو-رو ریلی بندر امیرآباد که این کشور تمایل ویژه‌ای را در دو سال اخیر جهت تجارت در دریای خزر پیدا کرده است را موجب تقویت تبادل کالا در کریدور شمال _ جنوب عنوان کردند.

هیئت بانکی طرف روسی خواستار استقرار شعبه بانک متبوع خود در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران شد.

مدیرکل بندر امیرآباد در این دیدار ضمن تشریح سهم ایران در بازار روسیه، امکانات، ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بندرامیرآباد را تبیین کرد.

وی به سفر اخیر استاندار و هیئت اقتصادی مازندران به کشور روسیه جهت تقویت و افزایش مراودات کالا در مسیر کریدور شمال - جنوب با محوریت بنادر مازندران اشاره و بر تقویت زنجیره لجستیک دریایی در این مسیر تأکید کرد.

وی در پاسخ به درخواست هیأت روسی در خصوص ارائه امکانات به صاحبان کالا معرفی شده از سوی این بانک گفت: بندرامیرآباد به صاحبان کالایی که بندرامیرآباد را برای تجارت خود برمی گزینند در صورت تداوم مراودات تسهیلات ویژه‌ای از جمله تخصیص انبار ارائه می‌کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر