رشد اقتصادی ابوظبی رکورد زد

رشد اقتصادی ابوظبی رکورد زد
رشد اقتصاد غیرنفتی ابوظبی در سه ماهه دوم سال با ۱۲.۳ درصد افزایش به ۴۲ میلیارد دلار رسید.
کد خبر : ۱۵۵۷۲۳

به گزارش ایبنا به نقل از بیزنس، مرکز آمار ابوظبی گزارش کرد که اقتصاد غیرنفتی ابوظبی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ به میزان ۱۲.۳ درصد رشد کرد که با افزایش ۳.۵ درصدی کل تولید ناخالص داخلی همراه شد.

تولید ناخالص داخلی غیرنفتی واقعی امارات به ۱۵۴ میلیارد درهم (۴۲ میلیارد دلار) افزایش یافت که بالاترین رقم از سال ۲۰۱۴ است. این افزایش نشان دهنده رکوردی برای سه ماهه اول سال جاری خواهد بود که از ۱۴۶ میلیارد درهم فراتر رفته است.

برآورد‌های آماری مرکز آمار ابوظبی، رشد بخش ساخت و ساز را با افزایش ۱۹.۱ درصدی نسبت به سال قبل ثبت کرد که به ۲۵.۳ میلیارد درهم رسیده است و بخش مالی نیز در سه ماهه دوم با رشد ۲۹.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۸.۳ میلیارد درهم رسید.

بخش تولید نیز در سه ماهه دوم با رشد هفت درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲۵ میلیارد درهم رسید و بخش املاک و مستغلات از ۹.۳ میلیارد درهم در سه ماهه اول امسال به ۹.۸ میلیارد درهم در سه ماهه دوم صعود کرد.

علاوه بر این، فعالیت‌های عمده‌فروشی و خرده‌فروشی به بالاترین ارزش فصلی خود از سال ۲۰۱۴ به میزان ۱۶.۷ میلیارد درهم رسید. این موارد در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ به میزان ۵.۸ درصد به تولید ناخالص داخلی کمک کردند.

احمد جاسم الذابی، رئیس اداره توسعه اقتصادی ابوظبی تاکید کرد: ادامه عملکرد قوی اقتصاد ابوظبی با وجود چالش‌های فزاینده در چشم‌انداز اقتصادی جهانی، مجددا موفقیت استراتژی تنوع‌بخشی امارات و سازگاری با تغییرات بازار را تایید می‌کند.

ماه گذشته، موسسه مالی اس ان پی گلوبال پیش‌بینی کرد که امارات متحده عربی در سال ۲۰۲۳ به رشد اقتصادی سه درصدی دست خواهد یافت که عمدتا توسط بخش غیرنفتی هدایت می‌شود. تحلیل این موسسه رتبه‌بندی، نرخ رشد بیشتر چهار درصدی را در سال آینده پیش‌بینی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری امارات، ترور کولینان، تحلیلگر رتبه‌بندی دولتی در این موسسه، با اشاره به گام‌های قابل توجه در حوزه خدمات و صنعت، به گسترش چشمگیر بخش غیرنفتی امارات اشاره کرد.

کولینان با شناسایی بخش‌های کلیدی که رشد اقتصادی امارات متحده عربی را هدایت می‌کنند، بخش نفت و گاز، تجارت و صنعت عمده‌فروشی، املاک و مستغلات، ساخت‌وساز و خدمات مالی را نیز برجسته کرد.

این آژانس رتبه‌بندی همچنین گزارش کرد که رشد اشتغال در امارات در ماه گذشته به بالاترین حد خود از اکتبر ۲۰۱۶ رسیده در حالی که شاخص مدیران خرید در ۵۶.۶ قرار گرفته که از رقم ۵۶.۱ در سپتامبر بیشتر شده است.

 

منبع: ایسنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر