برنامه ویژه بانک مرکزی اندونزی برای دلارزدایی

برنامه ویژه بانک مرکزی اندونزی برای دلارزدایی
بانک مرکزی اندونزی یک کارگروه ملی برای گسترش استفاده از پول‌های ملی با شرکای تجاری خود ایجاد کرده است.
کد خبر : ۱۵۵۹۱۳

به گزارش ایبنا، بانک مرکزی اندونزی یک کارگروه ملی برای گسترش استفاده از پول‌های ملی با شرکای تجاری خود ایجاد کرده است. مالزی، تایلند، ژاپن و چین هم اکنون با استفاده از ارز‌های ملی با اندونزی تجارت می‌کنند. اندونزی در آستانه عضویت در گروه بریکس قرار دارد و در ماه‌های اخیر تلاش‌های خود برای دلار زدایی از تجارت خارجی را بیشتر کرده است.

 

بانک مرکزی اندونزی (BI) ماه گذشته اعلام کرد که «یک کارگروه ملی برای گسترش استفاده از ارز‌های ملی (LCT) در اندونزی با کشور‌های شریک» تشکیل داده است. یادداشت تفاهم (MoU) در مورد کارگروه ملی LCT در حاشیه اجلاس سران ASEAN آن در جاکارتا به امضا رسید. علاوه بر بانک مرکزی، وزارت هماهنگی امور اقتصادی، وزارت هماهنگی امور دریایی و سرمایه‌گذاری، وزارت دارایی، وزارت امور خارجه، وزارت صنعت، وزارت بازرگانی، وزارت شرکت‌های دولتی، سازمان خدمات مالی (OJK) و شرکت بیمه سپرده اندونزی (IDIC) نیز در پروژه LCT شرکت می‌کنند.

 

در حال حاضر LCT Corporation بین اندونزی و چندین کشور همسایه یعنی مالزی، تایلند، ژاپن و چین اجرا شده است. در همین حال، سنگاپور و کره‌جنوبی نیز قرارداد‌های همکاری برای ایجاد چارچوب اجرای LCT با اندونزی امضا کرده‌اند.

 

برنامه ویژه اندونزی برای ترویج استفاده از ارز‌های ملی در تجارت

 

اندونزی اخیرا تلاش‌های خود را برای دلارزدایی افزایش داده است. در ماه آوریل، رئیس بانک اندونزی، پری وارجییو، اعلام کرد: اندونزی از بلوک اقتصادی بریکس پیروی می‌کند تا از معاملات دلاری در تجارت بین‌المللی و معاملات مالی خودداری کند.

 

کشور‌های بریکس به تازگی نشست خود را در ژوهانسبورگ به پایان رساندند. این گروه اقتصادی از شش کشور دعوت کرد تا به عنوان اعضای جدید به این سازمان بپیوندند. در پایان این اجلاس، رهبران بریکس موافقت کردند که از استفاده ارز‌های ملی در تجارت بین‌المللی و معاملات مالی را بیش از پیش تقویت کنند. اندونزی به همراه برونئی، کامبوج، لائوس، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام عضو انجمن کشور‌های جنوب شرقی آسیا (ASEAN) است. در ماه مه، رهبران کشور‌های ASEAN توافق کردند که فعالین اقتصادی را به سمت استفاده از ارز‌های ملی سوق دهند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر