29 مهر 1402 - 10:17
مدیر اداره تخصیص ارز بانک مرکزی تشریح کرد؛

تنوع روش‌های بازگشت ارز حاصل از صادرات

تنوع روش‌های بازگشت ارز حاصل از صادرات
مدیر اداره تخصیص ارز بانک مرکزی گفت: از طریق ارز اشخاص می‌توان با نرخ‌های توافقی ارز حاصل از صادرات را وارد کرد.
کد خبر : ۱۵۶۳۰۹

به گزارش ایبنا؛ حسین تاجیک، مدیر اداره تخصیص ارز بانک مرکزی، گفت: اگر به دنبال اقتصاد بدون نفت و پایداری در شرایط تحریم هستیم، اصل آن است که ارز حاصل از صادرات در اختیار واردات قرار گیرد، نه در اختیار بانک مرکزی. این مسئله یک اصل کلی است و فکر می‌کنم روی آن اتفاق نظر وجود داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه درباره روش‌های بازگشت ارز، فعلا پنج روش وجود دارد و این روش‌ها به استثناء شرکت‌های شبه دولتی است، ادامه داد: هیچگاه از سوی مقامات بانک مرکزی عنوان نشده که صادر کننده حتما باید اسکناس بیاورد.

 

تاجیک گفت: برخی صادرکنندگان گفتند ما می‌توانیم اسکناس بیارویم، بانک مرکزی نیز ابراز کرده این روش هم قابل قبول است. عده‌ای دیگر هم گفتند، واردات در مقابل صادرات می‌خواهیم انجام دهیم و بانک مرکزی قبول کرده است. اشخاص دیگری نیز عنوان کردند که ما خودمان وارد کننده نیستیم و می‌خواهیم ارز حاصل از صادرات را به وارد کننده دیگری تخصیص دهیم، این را هم بانک مرکزی قبول کرد.

 

مدیر اداره تخصیص ارز بانک مرکزی تاکید کرد: اگر صادرکنندگان روش دیگری مدنظر دارند، مطرح کنند تا طبق کارشناسی بانک مرکزی و صحبت در جلسات، تصمیم‌گیری‌ها در مورد مقبولیت آن صورت گیرد.

 

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر