03 آبان 1402 - 10:35

حضور «الکساندر نوواک» در کمیسیون مشترک ایران و روسیه

حضور «الکساندر نوواک» در کمیسیون مشترک ایران و روسیه
حضور «الکساندر نوواک» معاون نخست وزیر روسیه در کمیسیون مشترک ایران و روسیه قطعی شد.
کد خبر : ۱۵۶۵۱۲

به گزارش ایبنا، اخیرا روابط ایران و روسیه وارد مراحل تازه‌ای شده و عزم دو کشور بر توسعه و تعمیق بیش از پیش مناسبات استوار شده است. اتمام قطعه رشت-آستارا در مسیر گذرگاه ریلی شمال-جنوب از مهمترین طرح‌های در دست اجرا بین دو کشور است و با اتمام این قطعه، راهگذر بین‌قاره‌ای شمال-جنوب تکمیل و حجم مبادلات اقتصادی و ترانزیتی بطور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت.

در همین راستا چندی قبل اعلام شد که جواد اوجی با الکساندر نوواک معاون نخست‌وزیر روسیه درباره راه‌های توسعه همکاری‌ها در زمینه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، اجرایی شدن قرارداد‌های فیمابین و انعقاد اسناد تازه همکاری اقتصادی مذاکره کرد.

جواد اوجی و الکساندر نوواک که به نمایندگی از ایران و روسیه، ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را برعهده دارند، درباره دستورکار‌های اصلی نشست آتی کمیسیون مشترک که قرار است آذر ماه در تهران برگزار شود، رایزنی کردند.

 

حضور "الکساندر نوواک" در جلسه آذر ماه کمیسیون مشترک ایران-روسیه قطعی شد

 

حضور معاون نخست وزیر روسیه در کمیسیون مشترک ایران-روسیه قطعی شده است و برنامه ریزی و هماهنگی برای حضور وزیر نفت ایران و الکساندر نوواک در افتتاحیه نمایشگاه اوراسیا که در نیمه آذر ماه در تهران برگزار میشود، در دست پیگیری است.

 با پیگیری سازمان توسعه تجارت در نشست هماهنگی برگزار کننده و مشارکت کنندگان دومین نمایشگاه بین المللی اوراسیا، رایزنان بازرگانی کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، ترکیه، پاکستان و آسیای میانه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

همچنین در این جلسه درخصوص سازوکار‌های توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و میان منطقه‌ای اوراسیا، سازمان همکاری شانگهای، اکو و کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس با محوریت ظرفیت‌ها و فرصت‌های جمهوری اسلامی ایران بحث شد.

تسریع در اتمام گذرگاه ریلی شمال-جنوب با مشارکت روسیه، تنظیم اسناد جدید همکاری در زمینه توسعه همکاری‌های اقتصادی، اجرای قرارداد‌های فیمابین در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی و نیز همکاری در صحنه بین‌المللی، از جمله در قالب اوپک-پلاس، از موضوعات مورد بحث کمیسیون مشترک است.

 

منبع: تسنیم

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر