09 آبان 1402 - 16:17
با دستور رئیس کل بانک مرکزی؛

اولین اوراق مرابحه ارزی به مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار منتشر می‌شود

اولین اوراق مرابحه ارزی به مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار منتشر می‌شود
مدیر عامل بانک ملت گفت: با دستور رئیس کل بانک مرکزی اولین اوراق مرابحه ارزی به مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار را در هفته آینده منتشر می‌کنیم،
کد خبر : ۱۵۶۷۵۰

به گزارش خبرنگار ایبنا، رضا دولت آبادی، مدیر عامل بانک ملت، در نشست رونمایی از سامانه فرابانک بیان کرد: اولین اوراق مرابحه ارزی را با دستور رئیس کل بانک مرکزی به مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار در هفته آینده منتشر می‌کنیم، که گامی مهم در حوزه تامین مالی ارزی است.


وی افزود: فروش ۸۰۰ میلیون دلار از سهام بانک به صندوق توسعه ملی بابت مطالبات شرکت ملی نفت و حدود ۶ درصد از سهام بانک را تا انتهای ماه آینده به صندوق بازنشستگی بانک‌ها واگذار می‌کنیم، همچنین ۱۳۰ همت از مطالبات نفت را تا پایان سال تعیین تکلیف می‌کنیم.


وی افزود: ایجاد شعبه و بانک را در چین پیگیری کرده ایم و طبق دستور معاون اول رئیس‌جمهور در دستور کار قرار گرفته است، همچنین مجوز افزایش سرمایه بانک ملت را از ٣٥٣ هزار میلیارد ریال به ۷۱۰ هزار میلیارد ریال دریافت کرده ایم.


وی افزود: بانک ملت در اکثر شاخص‌ها مانند کفایت سرمایه و نقدینگی وضعیت خوبی دارد، به صورتی که از بانک مرکزی اضافه برداشت نداشته ایم.


دولت آبادی تصریح کرد: سود عملیاتی کل بانک‌های بورسی و فرابوسی بدون بانک ملت ۳۱۷ هزار میلیارد بوده و بانک ملت نیز به تنهایی ۲۳۷ هزار میلیارد سود عملیاتی داشته است، یعنی ۷۵ درصد از سود کل بانک‌های بورسی و غیر بورسی متعلق به بانک ملت است.


وی افزود: بانک ملت در جهت ارائه تسهیلات به صورت غیرحضوری خدمات متنوعی انجام داده است که از ابتدای افتتاح حساب تا انتهای پرداخت وام تمامی مراحل به صورت غیر حضوری صورت می‌گیرد که امروز افتخار داریم در حضور رئیس کل بانک مرکزی از سامانه فرابانک رونمایی کنیم، این سامانه به منظور پرداخت تسهیلات به صورت غیر حضوری طراحی شده است.


مدیرعامل بانک ملت بیان کرد: ۷ هزار دفتر خدمات پیشخوان دولت را به شعبه‌های بانک ملت برای دسترسی اقشار مختلف کشور به تسهیلات اضافه کرده ایم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر