نفت به ۱۵۰ دلار می‌رسد؟

نفت به ۱۵۰ دلار می‌رسد؟
بانک جهانی هشدار داد در صورت تشدید تنش، قیمت نفت به ۱۵۰ دلار خواهد رسید.
کد خبر : ۱۵۶۷۷۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، روزنامه انگلیسی "فایننشال تایمز" هشدار‌های بانک جهانی در مورد تاثیر قیمت جهانی نفت از جنگ در نوار غزه را منتشر کرد که در آن نگرانی از رسیدن قیمت نفت به بشکه‌ای ۱۵۰ دلار و تاثیر آن بر قیمت مواد غذایی جهان را تایید کرد.

روزنامه انگلیسی "فایننشال تایمز" نوشت: بانک جهانی هشدار می‌دهد که در صورت تشدید جنگ در نوار غزه، قیمت جهانی نفت ممکن است به سطح ۱۵۰ دلار برسد.

این روزنامه در گزارش خود به هشدار بانک جهانی مبنی بر افزایش قیمت نفت خام به بیش از ۱۵۰ دلار در هر بشکه در صورت تشدید تحولات جنگ در خاورمیانه اشاره کرد که نشان می‌دهد این امر ممکن است منجر به تکرار شوک قیمت نفت در دهه ۱۹۷۰ شود.

در همین زمینه، گزارش سه ماهه بانک جهانی چندجانبه به انتظارات بازار‌های جهانی کالا پرداخته و توضیح داده است که جنگ طولانی اسرائیل و مقاومت فلسطین در نوار غزه علاوه بر احتمال تشدید رویدادها، ممکن است به افزایش قابل توجهی در قیمت انرژی و مواد غذایی منجر شود.

در این گزارش توضیح داده شده است که اگر این اتفاق بیفتد، به بازار‌های کالایی "شوک مضاعف" وارد خواهد شد، زیرا آن‌ها همچنان از پیامد‌های جنگ در اوکراین رنج می‌برند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: بانک جهان نفت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر